رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی اردکان
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی اردکان با اشاره به این‌که مصرف روزانه آب روستای توت در دهه آخر ماه صفر، برابر با یک‌سوم آب مصرفی شهر اردکان است؛ اظهار امیدواری نمود با همکاری مردم، مشکل آب در مراسم امسال روستای توت وجود نداشته باشد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان اردکان در گفت‌وگو با روابط عمومی این فرمانداری از شهروندان خواست تا در زمان حضور در مراسم آخر دهه ماه صفر در روستای توت با صرفه‌جویی در مصرف آب از قطعی آن جلوگیری کنند.
 
«عباس شاکری» با اشاره به وجود دو مخزن ۲۰۰ و ۱۵۰مترمکعبی در روستای توت افزود: مخازن موجود هر یک شبکه‌ای مجزا برای تأمین آب مناطق مسکونی بالادست و پایین‌دست این روستا می‌باشد که متأسفانه با وجود فقط ۷دهم لیتر در ثانیه ورودی آب، جواب‌گوی مصرف بالای حاضرین در روستا در روزهای شلوغ آخرین روزهای ماه صفر نخواهد بود.
 
وی میزان مصرف آب ساکنان این روستا در ۳ روز عزاداری آخر ماه صفر را ۲۵لیتر بر ثانیه عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به حضور بیش از ظرفیت مردم در این روستا که گاهی طی این ۳ روز به بیش از ۸۰هزار نفر نیز می‌رسد و نیز برداشت حجم بالای آب از سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه‌های حسینیه مخازن موجود جواب‌گوی مصرف بالای آب نخواهد بود.
 
شاکری مصرف آب روستای توت در این مدت را قریب به یک‌سوم مصرف روزانه شهر اردکان عنوان کرد و افزود: هزینه‌های ساخت مخزن، نگه‌داری و یا انتقال خط لوله آب توجیه‌پذیر نیست.
 
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی اردکان از تعداد بالای اشتراک کنتور آب در این روستا نسبت به جمعیت ساکن خبر داد و افزود: ۸۵۰ اشتراک آب در روستای توت واگذار شده است.
 
این مقام مسئول تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای مراسم امسال را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: علاوه بر آماده‌بودن ۹ تانکر آب از سوی دستگاه‌های اجرایی همچون بخشداری خرانق، شهرداری اردکان، ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و آب و فاضلاب اردکان برای انتقال روزانه آّب به روستای توت، چندین تانکر نیز به‌عنوان نذری از سوی مردم در نظر گرفته شده است و امیدواریم در خصوص تأمین آب مشکلی پیش نیاید.