به همت شهرداری اردکان برگزار شد

       ارادت خالصانه جمعی از مریدان و شیفتگان خدمت در دستگاه پر امید سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام که بیش از 3 دهه از عمر خود را مزین به غلامی پسر فاطمه (س) نموده و گرد پیری در این راه بر رخسار خود نشانده اند، بهانه ای شد تا در شامگاه جمعه 17آذر91همنوا با ایام حزن و اندوه محرم ازپیرغلامان اباعبدالله الحسین (ع) در همایشی با شکوه تجلیل شود.

     در اولین همایش تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) 17پیرغلام حسینی با حضور شهردار اردکان ، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهراردکان و جمعی از مسئولین شهرستان تجلیل شدند. در این مراسم روحانی که به همت شهرداری اردکان وبا همکاری شورای اسلامی شهر ، هیئات عزاداری و تکایا و برخی ادارات و نهادهای شهرستان اردکان برگزار شد،محمد علی مروتی شهردار اردکان در جمع پیرغلامان، ذاکرین وخادمین حسینی (ع) در سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم به مدعوین و مسئولین میهمان مراسم در باب تجلیل ازپیرغلامان اباعبدالله الحسین (ع) گفت: شايد بزرگترين درس را در وقوع حادثه عاشورا مي‌توان استقامت و پايداري حضرت زينب(س) و امام سجاد(ع) دانست.

     فرهنگ عاشورا را حضرت زينب(س) و امام سجاد(ع) پس از رخداد اين واقعه در سطح جامعه ترويج دادند زيرا اين حضرات از اولين ساعات پس از وقوع حادثه كربلا انجام مسئوليت بسيار بزرگي را بر عهده گرفته و در نهايت به انجام رسانیدند و پس از‌ آن نيز اين وظيفه بر عهده پيرغلامان حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) نهاده شده. خطبه‌هاي حضرت زينب(س) در برابر مردم باعث ماندگاري واقعه عاشورا شد ولی پيرغلامان، مداحان، ذاكران و شعراي اهل بيت(ع) در طول تاريخ سينه به سينه اين عظمت و شجاعت را نسل به نسل به يكديگر انتقال داده‌ و امروزه نيز توسط پيرغلامان جامعه ما اين آموزه‌ها به نسل امروز در حال انتقال است.

     حجت الاسلام سید اسماعیل شاکرامام جمعه موقت اردکان سخنران ویژه مراسم نیز در سخنان خود با اشاره به حادثه و قیام عاشورا آنرا حادثه تأثیرگزار تاریخ اسلام دانست و افزود هر چند همه ائمه اطهار نقش رها سازی و نجات انسان ها از بند کفر وظلمت دارند اما امام حسین (ع) در این بین جایگاه خاص و رتبه ای بالاتر دارد که به تعبیر امام رضا (ع) کشتی نجات امام حسین (ع) بزرگترین و سریعترین کشتی نجات انسان ها به شمار میرود و عزا خانه این امام دارالشفاء مومنین و مسلمانان در همه اعصار و زمان ها بوده و خواهد بود، ولی خدمت در دستگاه معنوی امام حسین (ع) و تکایا را یک نعمت و موهبت الهی دانست که نصیب شدن آن توفیق می خواهد.

     حجت الاسلام عطری رئیس شورای شهر دیگر سخنران این همایش نیز در سخنان خود با خیر مقدم به میهمانان بویژه ذاکرین وخادمین امام حسین (ع) یاران با وفای آن حضرت درکربلای 61 هجری را از جمله پیش قراولان خدمت در درگاه معنوی امام حسین (ع) معرفی کرد و افزود: شناخت و معرفت از جمله شاخصه های یاران با وفای امام حسین (ع) در آن زمان بوده و لازم است که در این زمان همه آنانی که افتخار خدمت در تکایا و هیئات راه پیدا می کنند از شناخت و معرفتی عمیق به آن امام همام برخوردار شوند.

     تجلیل از تکایا وهیئات نمونه در برگزاری منظم مراسم عزاداری محرم توسط سرهنگ افشاری فرمانده انتظامی شهرستان اردکان ، پخش کلیپ پیرغلامان ابا عبد الله الحسین (ع) ، پرده خوانی صحنه های از حادثه کربلا توسط یکی از ذاکرین و همخوانی قرآن توسط 3تن از ذاکرین از جمله برنامه های اولین همایش تجلیل ازپیرغلامان حسینی شهرستان اردکان بود. در این همایش که با حضورجمع کثیری ا ز خادمین امام حسین (ع) در تکایا وحسینیه ها در کانون امام خمینی اردکان برگزار شد.

     احمد کمالی فرماندار اردکان، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مسئولین ادارات و نهاد های شهرستان به عنوان میهمان در این مراسم حضور داشتند.

عکسهای این مراسم معنوی را از اینجا واینجا مشاهده کنید .