معاون عمرانی استاندار یزد در جلسه شورای اداری شهرستان اردکان

سومین جلسه شورای اداری شهرستان اردکان هم‌زمان با چهارمین روز از هفته دولت در اردکان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به اقدامات صورت‌گرفته از سوی دولت در استان یزد اشاره کرد و افزود: به مناسبت هفته دولت در بخش عمرانی 292 پروژه با 197 میلیارد تومان اعتبار در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید و باید توجه داشت که تمام تصمیم‌گیری‌ها در شهرستان‌ها با نگاه به محدودیت منابع آبی صورت گیرد. وی ابراز امیدواری کرد تا در سطح استان مدیران و رؤسای ادارات در تکمیل این پروژه‌ها موضوع کم‌آبی را مد نظر داشته باشند.

 

«سیدمحمدرضا سیدحسینی» با اشاره به تعداد زیاد پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان و سیاست دولت در این رابطه خاطرنشان کرد: باید گفت تقریباً بیشتر این پروژه‌ها هیچ‌گونه توجیه فنی و اقتصادی ندارند و ما سعی کرده‌ایم با اولویت‌بخشی به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در به نتیجه‌رساندن این طرح‌ها با مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی به‌ویژه شهرداری‌ها اقدام نماییم.

 

وی بابیان این‌که با کاهش 20 درصدی میزان تخصیص بودجه استان به 60 میلیارد تومان مواجه هستیم افزود: اعتبار استان امسال 900 میلیارد ریال می‌باشد که هنوز تخصیصی صورت نگرفته و این در حالی است که هزینه‌های پروژه‌ها 3 برابر و اعتبارات به یک‌سوم کاهش یافته است.

 

 سیدحسینی در پایان از فرمانداران خواست تا در شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌های خود فقط پروژه‌های توجیه‌دار بالای 80 درصد را معرفی نمایند تا با اعتبار محدودی که وجود دارد این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به نتیجه برسند.

 

در ادامه این نشست دو ساعته، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در صحبت‌هایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت از شهدا به عنوان خدمت‌گزاران صادق و بی‌بدیل به نظام و انقلاب یاد کرد. وی به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص دولت اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در رهنمودهای خود به 2 موضوع مهم در رابطه با دولت اشاره و از آن به عنوان مدال افتخار این دولت تعبیر کردند.

 

وی افزود: رهبر انقلاب از ختم مسئله انرژی هسته‌ای به کاری بسیار با ارزش برای مردم ایران یاد کردند و همچنین از ثبات ایجادشده در کشور به‌ویژه در موضوع کنترل تورم و معیشت مردم به‌عنوان دومین مدال افتخار این دولت نام بردند.

 

وی از شهیدان باهنر و رجایی بعنوان نماد مدیریت جهادی یاد کرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم ما مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی بتوانیم با الگو قرار دادن شهیدان دولت در راستای اعتلای نظام و حل مشکلات ملت گام برداریم.

 

«محمدرضا تابش» کاهش قیمت نفت در بازار جهانی و عدم تخصیص اعتبارات عمرانی را از عوامل رکود موجود یاد کرد و افزود: علی‌رغم مشکلات موجود باید از اعتبارات عمرانی به نحو شایسته‌ای استفاده کرد و مدیران استانی می‌بایست در تخصیص بودجه‌ها سرعت عمل بیشتری به‌کار گیرند.

 

وی به تشریح توسعه شهرستان اردکان پرداخت و گفت: انتظار دارم مدیران شهرستان نیز متناسب با این پیشرفت و توسعه، بر تلاش و پی‌گیری‌های خود بیفزایند و مسائل شهرستان را با جدیت بیشتری پی‌گیری کنند تا پروژه‌هایی که بعضاً تأمین اعتبار نیز شده‌اند هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری رسیده و موجبات رضایت مردم را فراهم نماید.

 

در ابتدای این جلسه، فرماندار اردکان با تبریک هفته دولت و میلاد امام رضا (ع) به گزارشی از عملکرد دولت تدبیر و امید در شهرستان اردکان پرداخت و از افتتاح 33 پروژه عمرانی با اعتبار بیش از 165 میلیارد ریال در این هفته خبر داد.

 

«حسین اسماعیلی» به دیپلماسی قوی ایران در صحنه بین‌المللی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه دولت هم در عرصه ملی و همچنین بین‌المللی با نگاه به اهمیت موضوع گفتگو و تعامل توانست راه تعامل را به جای تقابل در پیش گیرد.

 

وی مهار تورم را یکی از اقدامات چشم‌گیر صورت‌گرفته از سوی دولت عنوان کرد و افزود: رشد اقتصادی و مهار تورم که در زندگی معیشت مردم نیز تأثیر بسزایی داشت، از جمله اقداماتی بود که دولت توانست طی دو سال فعالیت خود خود انجام دهد.

 

گفتنی است سومین جلسه شورای اداری شهرستان اردکان به مناسبت هفته دولت با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان در سالن شهید حنیف فرمانداری اردکان  برگزار شد.