هادی مقیمی فرماندار اردکان:

فرماندار اردکان گفت: مردم درزمینهٔ حفظ میراث فرهنگی باید وارد کار شوند و این موضوع با تلاش انجمن‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی در نشست انجمن میراث فرهنگی شهرستان افزود: میراث فرهنگی به کلیه آثار باقی‌مانده از گذشتگان گفته می‌شود که دارای ارزش فرهنگی باشد.

 

وی اضافه کرد: این آثار می‌تواند دربرگیرنده آثار ملموس مانند بناهای باستانی یا آثار ناملموس نظیر آداب‌ورسوم یک منطقه باشد که امروزه در حفظ آن برای آیندگان می‌کوشند.

 

فرماندار اردکان با بیان اینکه ارزش و اهمیت ابنیه و میراث فرهنگی باید برای مردم روشن و شناخته شود تصریح کرد: اگر مردم ابنیه‌ی فرهنگی و میراث را به‌خوبی بشناسند در حفظ و نگهداری آن بیشتر همکاری می‌کنند.

 

مقیمی اظهار داشت: برای جذب مردم نیز علاوه بر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری، نیاز به همکاری انجمن‌ها است.

 

این مسئول یادآور شد: در راستای احیای فرهنگ در شهرستان تاکنون کاری صورت نگرفته و صرفاً قوانینی مطرح‌شده است که باید آن قوانین را تسهیل کرد تا مردم به‌خوبی آثار و ارزش‌های تاریخی و فرهنگی دانسته و از آن به‌خوبی بهره ببرند.

 

وی یکی از موضوعات مهم انجمن را شناسایی پتانسیل‌های جذب مشارکت مردمی دانست و اجرای آن را از وظایف انجمن‌ها و سمن‌ها برشمرد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ گردشگری را نیز باید ارتقا داد افزود: ورود گردشگر به شهرستان باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم می‌شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری اردکان نیز در ادامه توضیحاتی در خصوص اساسنامه انجمن، معرفی اعضا، مدت و اهداف آن داد و برگزاری نشست‌های انجمن در شهرستان را بسیار مهم دانست.

 

حمید مشتاقیان یکی از اهداف مهم انجمن را جلب حمایت مادی و معنوی مردم برشمرد.

 

اردکان، یک هزار اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی‌شده دارد که تاکنون ۲۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.