امام جمعه اردکان؛

به گزارش اتاق خبر اردکان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اردکان، نماز جمعه این هفته با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم به امامت «حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر» در مصلی بزرگ امام خمینی ره این شهر برگزار گردید.

 

خطیب جمعه در خطبه دوم پس از توصیه نمازگزاران به تقوا و پرهیزگاری به تبیین علل ماندگاری انقلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در ۱۹ دی امسال پرداخت و گفت: از عوامل بسیار مهم در این زمینه ولایت فقیه است که هدیه ای است از طرف انقلاب اسلامی به مردم و به فرموده امام راحل ولایت فقیه ادامه راه انبیاست و باید توجه داشته باشیم همیشه رهبران بر حق هستند که از جانب خدا و پیامبر اسلام برما ولایت دارند و این ما هستیم که باید در زیرعَلَم ولایت آنها ازاسلام و نظام دفاع کنیم و امروز نیز بیعت کردن با مقام معظم رهبری بیعت کردن با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است.

 

وی در تبین عامل وحدت مردم پرداخت و تصریح کرد: هر دو جناح مشهور در میان ما و در کشور باید به طور جدی به مساله وحدت توجه داشته باشند و از سخنان و عملکردی که بوی تفرقه و اختلاف می دهد بپرهیزند. واقعا انسان باید پا روی نظرها ی شخصی و حزبی و گروهی خود بگذارد و در تحقق وحدت در جامعه اسلامی کوشا باشد.

 

گرامی داشت سالروز رحلت کریمه اهل بیت علیها السلام و شهید نواب صفوی

حجه الاسلام و المسلمین سد اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان در بخش نخست از خطبه دوم نماز پر شکوه جمعه این هفته پس از توصیه به تقوا با بیان مناقب حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها سالروز رحلت آن بانوی مکرمه را گرامی داشت. وی همچنین با گرامیداشت سالروز شصتمین سالگرد شهید نواب صفوی گفت: با زنده نگه داشتن نام شهدا متذکر می شویم که راه بدست آوردن عزت و چشیدن طعم پیروزی، ایستاگی در برابر دشمنان و جانفشانی در مبارزه با زور گویان است.

 

امروز بیعت کردن با مقام معظم رهبری بیعت کردن با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است./ هر دو جناح مشهور در میان ما و در کشور باید به مساله وحدت توجه داشته باشند و از سخنان و عملکردی که بوی تفرقه و اختلاف می دهد بپرهیزند.

خطیب جمعه این هفته در بخش دیگری از خطبه های خود به تبیین علل ماندگاری انقلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در ۱۹ دی امسال پرداخت و گفت: اولین عامل انگیزه الهی است که هدف از انقلاب کار و تلاش در راه خدا و بدست آوردن رضایت الهی در راه تشکیل حکومت اسلامی و اجرای مسائل شرعی بود و امروز هم همه مسئولین باید قصد و نیت خود را الهی کنند تا بتوانند به مردم خدمت نمایند. مردم نیز باید با انگیزه الهی در رای دادن ها و ورود در جلساتی که شرکت می کنند کاری کنند تا اتقلاب ما روبروز برکت پیدا کند و ماندگار شود. دومین عامل ولایت فقیه است که هدیه ای است از طرف انقلاب که به مردم ما عطا شده است و به اعتقاد امام راحل ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاست و فقیه دارای ولایتی الهی است؛ مقام معظم رهبری در این زمینه تصریح کردند: هر کس با امام راحل و انقلاب بیعت کرده است بداند با پیامبر اکرم بیعت کرده است وباید بدانیم موضوع ولایت تمام شدنی نیست به قول شاعر:

پس به هر دوری ولییّ قائم است

                                  آزمایش تا قیامت دائم است

همیشه رهبران بر حق هستند که از جانب خدا و پیامبر اسلام برما ولایت دارند و این ما هستیم که باید در زیرعَلَم ولایت آنها ازاسلام و نظام دفاع کنیم و امروز نیز بیعت کردن با مقام معظم رهبری بیعت کردن با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است.

سومین عامل پشتوانه مردم و نیز وحدت مردم است که امروز گروههای سیاسی و مردم باید بدانند تفرقه و اختلاف برای انقلاب سمّ است. هر دو جناح مشهور در میان ما و در کشور باید به طور جدی به مساله وحدت توجه داشته باشند و از سخنان و عملکردی که بوی تفرقه و اختلاف می دهد بپرهیزند. واقعا انسان باید پا روی نظرها ی شخصی و حزبی و گروهی خود بگذارد و در تحقق وحدت در جامعه اسلامی کوشا باشد.

شکسته شدن ابهت قدرت بزرگ جهان در برابر نیروی ایمان

وی در بخش پایانی از صحبت های خود درباره دستگیری تفنگداران آمریکا در خلیج فارس گفت: ما در این قضیه مصداق کوچکی از کلام امام راحل را دیدیم که فرمودند: ما آمریکا را زیر پا می گذاریم. وقتی نظامیان آمریکایی وارد آب های ما می شدند، شناور های کوچک ایرانی با ۵-۶ نفر جوان پاسدار، آن ها را دستگیر می کنند. بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری نتوانسته بود یک نظامی آمریکایی را دستگیر کند. امریکایی ها در ناو هواپیما برشان که دارای ۶۰ هواپیمای جنگی است دستپاچه می شوند و مقامات سیاسی شان طی تماس های مکرر آزادی آنها را مطالبه می کنند. دولت و مسئولان نظامی وقتی بررسی کردند و فهمیدند این ملوان ها بدون قصد عمدی وارد آب های ایران شدند آنها را آزاد کردند و حتی سلاحشان را هم به آنها بر گرداندند وقتی این ها دستگیر شدند می لرزیدند و گریه می کردند که مهربانی پاسداران ما باعث آرامش آنها شد.این یعنی اقتدار؛ این یعنی شکسته شدن ابهت قدرت بزرگ جهان در برابر نیروی ایمان و این یعنی چشیدن طعم شیرین ایستادگی در برابر دشمنان.

 

تبریک میلاد امام حسن عسکری علیه السلام

تبریک فرارسیدن سالروز میلاد امام حسن عسکری علیه السلام و بیان مطالب و روایت اخلاقی از ایشان در باب اهمیت ایمان به خدا در کنار عمل صالح و سود رساندن به برادران دینی از مباحث مطرح در خطبه اول امام جمعه اردکان بود.