به گزارش اتاق خبر اردکان، به نقل از خبرنگار خبرگزاری بسیج اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به توافق هسته ای کشورمان با گروه 1+5 گفت : هرچه از روز توافق می گذرد حقیقت دو مطلب برای ما آشکارتر می شود، اول اینکه اعتماد به دشمن خطاست چرا که امروز می بینیم کسانی که طرف توافق بودند چه حرف هایی می زنند .

وی افزود: دومین مطلب این است که استکبار ستیزی و شعار " مرگ بر آمریکا " ربطی به توافق ندارد زیرا پس از توافق نه تنها جنایات استکبار کم نشده است بلکه بیشتر هم شده است .

امام جمعه اردکان تصریح کرد : هر وقتی آمریکا دست از دشمنی با مسلمانان و دست از جنایات خود برداشت و کوتاه آمد ما نیز دست از شعار علیه آمریکا و اسرائیل بر می داریم و تا زمانی که آمریکا مستکبر است ما هم با مستکبران دشمن هستیم و بر علیه آنها شعار می دهیم .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار به بیان اهمیت و حساسیت کار خبرنگاران و اصحاب رسانه در جامعه پرداخت .

وی گفت : یکی از شاخصه های پیشرفت جوامع در شرایط پیچیده دنیای کنونی، فعالیت دقیق و لحظه ای رسانه های گروهی است .

امام جمعه اردکان با اشاره به استفاده نادرست استکبار از قدرت رسانه ها اظهار داشت : امروز بخش عظیمی از قدرت استکبار جهانی قدرت خبری و رسانه ای است که با ظرافت و نیرنگ ، حق را ناحق و ناحق را حق جلوه می دهند و در دنیا ظلم و ستم می کنند و با حق جلوه دادن دولت سعودی مظلومان یمن را ناحق و طغیانگر معرفی می کنند .

وی گفت : یکی از خدماتی که خبرنگاران علاوه بر اطلاع رسانی می توانند انجام دهند این است که فضای نقد سالم و منصفانه را در جامعه ایجاد کنند که این اقدام نقش بی بدیلی در پیشرفت و ترقی مسئولان ، مردم و شهر دارد .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر تصریح کرد : جامعه و مسئولان با نقد به جا و سازنده همراه با اخلاق پیشرفت می کنند و مسئولان نیز نباید از اینگونه نقدها فرار کنند زیرا اگر اجازه نقد کردن را ندهیم کم کم عیب خود را هم حسن تصور می کنیم و این خطاست .

وی افزود: مسئولان فکر نکنند کسانی که دائما از آنها تعریف می کنند خاطرخواه آنها هستند چرا که بعضی از این تعریف و تمجیدها خیانت است .

خطیب جمعه اردکان گفت : نقد نیز باید همراه با اخلاق و انصاف باشد .

وی ، خدا ترسی و داشتن روحیه حقیقت طلبی و انصاف را ضرورت کار خبرنگاری و رسانه ای دانست و اظهار داشت : خبرنگار با تقوا و خدا ترس نقل قول ناقص نمی کند و قید و استثناهای سخنران را حذف نمی کند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت : خبرنگار با تقوا ، غرض شخصی و جناحی و هوای نفس را در نقل خبر دخالت نمی دهد و کشف حقیقت از همه چیز برایش مهمتر است و با وسواس به فکر حساب روز قیامت است .

وی افزود : خبرنگار با تقوا نباید تعصب به خرج دهد و اگر اینگونه باشد می تواند به جامعه خدمت کند و بسیاری از مشکلات را با خبر رسانی دقیق و به روز حل کند .

امام جمعه اردکان در بخش پایانی خطبه ها از حضور حلقه های صالحین خواهران بسیجی در همایش میقات صالحین تشکر و قدردانی کرد و از هیئت امنای مساجد و تکایا خواست تا نهایت همکاری را با این حلقه ها داشته باشند .

تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت امام جعفرصادق (علیه السلام) و لزوم برگزاری مراسمات با شکوه در ایام شهادت آن حضرت بویژه سیاه پوش کردن شهر و حرکت هیئت های عزاداری در این روز در سطح شهر از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آن پرداخت.