با حضور فرماندار اردکان

افتتاح دفتر نمایندگی جامعه نابینایان استان یزد در اردکان

افتتاح دفتر نمایندگی جامعه نابینایان استان یزد در اردکان

با حضور فرماندار اردکان، اعضای دفتر مرکزی جامعه نابینایان استان یزد و تعدادی از مسئولین شهرستان، دفتر نمایندگی جامعه نابینایان استان یزد در اردکان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان; دفتر نمایندگی جامعه نابینایان استان یزد در اردکان و با حضور فرماندار اردکان، اعضای دفتر مرکزی جامعه نابینایان استان یزد و تعدادی از مسئولین شهرستان در خانه شهید کارگر افتتاح شد.

در این مراسم، ضمن گرامیداشت هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی از زحمات تمامی سازمان‌های مردم نهاد قدردانی کرد. حسین سبزواری گفت، توجه به مطالبات افراد دارای معلولیت، ایجاد فرصت‌های مناسب اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و همراهی در تأمین تجهیزات توانبخشی، یکی از اولویت‌های دولت است که لازم است به صورت ویژه در شهرستان پیگیری شود.

سبزواری با تاکید بر اهداف اصلی این دفتر، بهره برداری همه جانبه از امکانات موجود، ارتقاء توانایی‌های جسمی و فکری نابینایان و کم بینایان و شناسایی استعدادها و توانمندی‌های آنان را جهت اشتغال ضروری دانست.

عالی ترین مقام مسئول شهرستان با اشاره به مفاخر عرصه‌های مختلف علمی،اجتماعی و ورزشی که با وجود معلولیت‌های جسمی برای این مملکت افتخار آفرینی کردند، از تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها خواست تا در راستای ایجاد زمینه‌های رشد و شکوفایی استعدادهای این قشر از شهروندان و ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی این عزیزان بیش از پیش همت گمارند.

رئیس بهزیستی اردکان در ادامه، گزارشی از میزان جمعیت معلولین شهرستان ارائه کرد. بر این اساس، جمعیت معلولین شهرستان اردکان ۱۳۷۲ است که از این میان ۳۱۹ نفر، نابینا و کم بینا هستند. درحال حاضر ۶ موسسه و ۱۳ مرکز در شهرستان در حوزه توانبخشی و ارائه خدمات به معلولین تحت نظارت بهزیستی اردکان در حال فعالیت می‌باشند.