باحضور معاون اموزشی وزارت علوم در اردکان انجام شد

     به گزارش روابط عمومی فرمانداری صبح امروز"دکتر حسنی "معاون اموزشی وزارت علوم،تحقیقات و فن آوری باحضور در شهرستان اردکان از امکانات و پتانسیلهای دانشگاهی اردکان با هدف ارتقا کمی و کیفی آموزش عالی در این شهرستان بازدید نمود.

     معاون وزیر که درمعیت امام جمعه اردکان، نماینده مردم در مجلس،فرماندار و روسای مراکز دانشگاهی اردکان به این ماموریت پرداخت در ابتدا از بخشهای مختلف موسسه جهاد دانشگاهی این شهرستان بازدید نمود و درجلسه ای که باحضور مسئولین شهرستان و دست اندرکاران دانشگاهی در این موسسه تشکیل داد نکاتی را پیرامون برنامه هدفمند آموزش عالی از برنامه پنجم توسعه به بعد متذکر گردید.

     دکتر حسنی در این جلسه به تشریح بخشی از گزینه های طرح آمایش وزارت علوم که در دست تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی است پرداخت و اظهار داشت:برنامه ریزیهای وزارت علوم در حوزه معاون آموزشی بر مبنای نظام آموزش عالی هدفمند و همچنین نیازو پتانسیل علمی هر منطقه تعریف شده است .سیاست دانشگاهی امروزه به سمت کاربردی شدن رشته هاست وتوسعه کمی در برخی واحدهای آموزش عالی که بر اساس پشتوانه های سیاسی صورت گرفته ونتایج عکس داده است در این مسیر بررسی وترمیم خواهد شد.
 

     معاون وزیر علوم افزود :درطرح آمایش ارائه شده به مجلس ماموریت موسسات غیر انتفاعی،آزادو پیام نور نیز بصورت مجزا معین گردیده است .

     وی شهرستان اردکان را یکی از مناطق مستعد برای توسعه کمی و کیفی آموزش عالی عنوان نمود.

     در ادامه این بازدید ،ساختمان دانشکده فنی مهندسی مجتمع اموزش عالی و سازمان مرکزی این دانشگاه باحضور معاون وزیر افتتاح شد .این ساختمان در زیربنایی به وسعت 1120متر مربع درسه طبقه مشتمل برفضای آموزشی دانشکده فنی، کتابخانه،ساختمان اداری و...می باشد که درمحل فعلی مجتمع آموزش عالی اردکان ساخته و به بهره برداری رسیده است .

     دکتر حسنی در خاتمه سفر به اردکان ازدانشگاه پیام نوراردکان وهمچنین آزمایشگاه شیمی فیزیک این دانشگاه بازدید نمود .