حسین اسماعیلی در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی ایام‌الله دهه فجر

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان در نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، شهرستان اردکان شاهد برگزاری مراسم مختلف بهره‌برداری و افتتاح طرح‌های گوناگون آموزشی، پزشکی، عمرانی و اجرایی بود.

 

در ادامه افتتاحیه‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده که از روز گذشته در بخش‌های مختلف اردکان صورت گرفت؛ صبح روز چهارشنبه و با حضور «سیدمحمدرضا سیدحسینی» معاون امورعمرانی استاندار، جمعی از مدیران کل استانداری، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و جمع دیگری از مسئولان استان و شهرستان از بیش از 30 طرح مختلف دیگر بهره‌برداری شد.

 

«سیدمحمدرضا سیدحسینی» معاون امورعمرانی استاندار در مراسم افتتاح پارک سیاه‌کوه شهرک قدس اردکان با اشاره به درآمد سرانه مناسب در شهرستان اردکان از مسئولان خواست تا قدردان درآمدهای موجود باشند. وی کاهش اعتبارات را موضوعی قابل حل برای دولت با تکیه بر توان نیروی بومی و اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و تأکید داشت: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در استان یزد شاهد درخواست راه‌اندازی بیش از 80 واحد صنعتی آلاینده مرتبط با صنایع فولادی بودیم که با نگاه به خواست مردم این منطقه و همکاری فرمانداری‌ها از همه آن‌ها جلوگیری کردیم.

 

معاون استاندار در ادامه حساسیت مسئولان شهرستان اردکان در زمینه حفاظت از محیط زیست را ستود و خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کرد که تحریم‌ها بر وضعیت آلایندگی کشور نیز تاثیر داشته که مطمئناً رفع تحریم‌ها و گسترش تعاملات بین‌المللی در نتیجه‌ی توافق هسته‌ای نسبت به بهبود وضعیت محیط زیست ایران و کاهش چالش‌های برآمده از تنگناهای خارجی در این حوزه تأثیر خود را به‌زودی نشان خواهد داد.

 

سیدحسینی در ادامه از اردکان به‌عنوان نگین کویرایران یاد کرد و افزود: پیشرفت شهرستان اردکان در استان یزد و ایران بر کسی پوشیده نیست و باید مسئولان این شهرستان در کنار توجه مسئولان استانی برای به نتیجه رساندن سرمایه‌گذاری‌های داخلی و جلب سرمایه‌گذاران خارجی از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نکنند. 

 

«حسین اسماعیلی» نیز در حاشیه افتتاحیه‌های دهه فجر در اردکان و در مراسم بهره‌برداری از ساختمان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و همچنین کتابخانه دانشگاه اردکان ضمن تبریک به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر به طرح‌های قابل افتتاح در شهرستان اردکان اشاره کرد و افزود: باعث افتخار و مباهات است که توانستیم با توجه به وضعیت کاهش اعتبارات و کاستی‌های موجود و سرمایه‌گذاری‌های اندک بخش قابل توجهی از طرح‌های نیمه‌تمام را که حتی برخی مربوط به کلنگ‌زنی های 10 سال گذشته نیز بود به اتمام برسانیم.

 

فرماندار اردکان اقدامات انجام‌شده و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را در بدترین شرایط مالی، نشان از وحدت، همدلی و هم‌گرایی مسئولان استان و شهرستان خواند و خاطرنشان کرد: از جمله طرح‌هایی که از روز گذشته در شهرستان اردکان به بهره‌برداری رسید می‌توان به افتتاح پروژه گازرسانی کوره‌های آجرپزی و همچنین فاز 2 مسکن مهر اردکان، افتتاح پلی‌کلینیک تخصصی، مسجد و واحدهای مسکونی بیمارستان ضیایی، چندین طرح آموزشی از جمله افتتاح چند مدرسه و به نتیجه‌رسیدن سرمایه‌گذاری‌های شهرداری‌های اردکان و سایر شهرها در بخش عمران اشاره کرد.

 

وی تصریح کرد: افتتاح چندین پروژه عمرانی و زیرساختی در بخش‌های مرکزی، عقدا و خرانق به جمع مبلغ 400 میلیارد ریال از جمله طرح‌های بهره‌برداری شده در طی دو روز گذشته در اردکان بوده است.

 

اسماعیلی با اعلام این مطلب که عمده پروژه‌های بهره‌برداری شده در شهرستان اردکان در حوزه عمران و زیرساختی بوده است اظهار داشت: خوشبختانه همزمان با ایام‌الله دهه فجر امسال بیشتر شاهد تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، آموزشی و بهداشتی درمناطق محروم و روستایی شهرستان هستیم که این نیز نقطه قوت عملکرد دولت تدبیر و امید در شهرستان اردکان می‌باشد.

 

گزارش تصویری افتتاح پروژ‌ه‌ها در خبرهای تکمیلی منتشر خواهد شد.