اولین واحد فن‌آور در مرکز رشد فن‌آوری اردکان اسقرار یافت.

مهدی ناظمی اردکانی، مسئول راه اندازی مرکز رشد فناوری اردکان با اعلام این خبر افزود: در جلسه شورای پذیرش پارک علم و فناوری استان یزد که روز شنبه دهم آبان ماه 93 در محل پارک علم و فن‌آوری اقبال برگزار شد؛ از سه طرح مورد بررسی -که دو طرح آن از مهریز  و یک طرح از اردکان ارائه شده بود- طرح ارائه‌شده توسط شرکت توسعه اندیشه سنجاقک اردکان مورد پذیرش قرار گرفت. این طرح در حوزه‌ی نرم‌افزاری است و مورد تحسین جمیع اعضای شورای پذیرش پارک علم و فن‌آوری استان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، از پروژه‌های انجام‌شده‌ی گروه می توان به اپلیکیشن‌های لوگوی ایرانی، موزیک کوییز، راهنمای پلاک خودروها و جعبه لایتنر لیبا و اپلیکیشن راهنمای آشپزی اشاره کرد.

پروژه و ایده اصلی شرکت که به زودی تیم شرکت توسعه  اندیشه سنجاقک بر آن متمرکز خواهد شد «زبان‌آموز سنجاقک ـ شبکه اجتماعی زبان‌آموزی» است.

همچنین این تیم در مسابقه‌ای که اخیراً در شهریورماه 93 در دانشگاه صنعتی شریف با عنوان «جشنواره خدمات نسل جدید تلفن همراه -ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه» برگزار شد، مقام دوم را کسب نموده است.

ناظمی اردکانی در ادامه از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی صاحب ایده دعوت کرد تا طرح‌های نوآور خود را به این مرکز ارائه نمایند.
 
لازم به ذکر است مرکز رشد فن‌آوری اردکان از سال 1388 آغاز به کار نموده که متاسفانه تا به امروز به دلیل عدم حمایت کافی، راه‌اندازی نگردیده بود. این مرکز مجدداً از تیرماه سال جاری با حمایت فرماندار شهرستان اردکان، شروع به فعالیت نموده است.