استاندار یزد در دبیرستان ماندگار شرف اردکان حضور یافت.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، در آستانه‌ی روز معلم، سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد با حضور در دبیرستان ماندگار شرف اردکان، در مراسم نمادین زنگ صبحگاه این آموزشگاه شرکت کرد.

 

استاندار یزد در این مراسم با گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت‌الله شهید مطهری گفت: خداوند در زمین بر مؤمنان منت نهاده و رسولانی فرستاده تا جامعه را از آلودگی‌ها پاک و به تعلیم و تربیت آنها بپردازند و به همین سبب، مکان‌های آموزشی و مدارس از معنویت خاصی برخوردارند.

 

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره مربیان و مسئولین دبیرستان ماندگار شرف گفت: استان یزد، یکی از استان‌های پیشتاز در عرصه‌ی ایمان و عرق ملی است و 52 شهید از این دبیرستان به اسلام و نظام تقدیم شده‌اند که در بین دبیرستان‌های کشور، افتخاری بی‌نظیر است.

 

سیدمحمد میرمحمدی به ابعاد شخصیتی انسان و لزوم توجه به همه‌ی جنبه‌های زندگی دانش‌آموزان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: رقابت سالم باید در همه‌ی ابعاد زندگی دانش‌آموزان وجود داشته باشد و این رقابت‌ها، انسان‌هایی فرهیخته و تأثیرگذار می‌سازد. وی یادآور شد: آموزش و پرورش باید در آموزش سبک زندگی به دانش‌آموزان توجه و اهتمام بیش‌تری داشته باشد.

 

فرماندار اردکان نیز در این مراسم با اشاره به تحصیل چهره‌های بزرگ اردکان و ایران در این دبیرستان گفت: شخصیت‌هایی چون سیدمحمد خاتمی و سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد، همه از افتخارات این دبیرستان و از چهره‌های تأثیرگذار در استان، کشور و حتی دنیا هستند.

 

حسین اسماعیلی ادامه داد: این دبیرستان با بیش از 80 سال قدمت، یکی از دو مدرسه ماندگار استان یزد است و نام این دبیرستان، با فرهنگ و ادب شهرستان پیوند خورده است.

 

در ادامه این مراسم که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد و جمعی از همکلاسی‌های استاندار یزد برگزار شد؛ دانش‌آموزان سابق و مسئولان فعلی با هدف تجدید خاطرات گذشته، در کلاس نمادین درس حضور یافته و پای درس «تقی سنایی» معلم پیش‌کسوت اردکان نشستند.

 

بازدید از موزه‌ی فرهنگ وابسته به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اردکان نیز از برنامه‌های جانبی این مراسم بود.