امام جمعه اردکان؛

به گزارش اتاق خبر اردکان به نقل از دفتر امام جمعه اردکان ؛ حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ، بروز حادثه در منا و کشته و زخمی شدن جمع کثری از حجاج بیت الله الحرام را تسلیت گفت و اظهار داشت : ما به جد خواستار محاکمه علنی و بررسی قضایی موضوع بصورت عادلانه هستیم و اینکه بخاطر فشار افکار عمومی کشورها و مسلمانان و برای آرام کردن فضای حاکم ، گردن چند نفر را بزنند قابل قبول نیست و مشکلی را حل نمی کند .

وی با اشاره به این مطلب که در طول چهل سال گذشته بیش از هفت هزار حاجی در شهر مکه بخاطر حوادث و بی احتیاطی ها کشته شده اند تصریح کرد : اداره حرمین شریفین و پذیرایی از مهمانان خدا باید با همکاری دیگر کشورهای مسلمان بصورت شورایی انجام شود .

امام جمعه اردکان مهمترین عامل بروز حادثه منا را استبداد و خودکامگی حکومت شاهنشاهی سعودی دانست و گفت : آل سعود خائن دیگر کفایت و شایستگی مدیریت حج را ندارد .

وی افزود : آل سعود اگر حادثه منا را توجیه کند نمی تواند کشتار بیش از 300 نفر از حاجیان ما را در سال 66 جواب بدهد .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر حمله رژیم آل سعود به یمن پس از حادثه منا را محکوم کرد و گفت : آل سعود اگر حادثه دیروز را توجیه کند نمی تواند حمله دیشب و امروز جنگنده هایش به کشور مظلوم یمن و کشتار زنان و کودکان شیعه را جواب بدهد .

وی تصریح کرد : علت اصلی جنایات این گروه های به ظاهر مسلمان این است که آنها از فرهنگ ولایت و غدیر دور شده اند وگرنه مسلمانان واقعی پیرو قرآن و پیامبر اسلام (ص) چگونه حاضر می شوند شیعیان را در زیر آوار قتل عام کنند .

امام جمعه اردکان افزود : تفاوت ما با آل سعود تنها در ولایت و غدیر است .

وی با اشاره به تلاش دشمن برای حمله به ولایت خاطرنشان کرد : ما هرچه داریم از ولایت است و امروز دشمن می خواهد با شبهه پراکنی و تبلیغات مسموم ولایت پذیری مردم را تضعیف کند .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت : ما باید جوانان را با ولایت و اهل بیت آشنا کنیم و ضمن پاسداشت غدیر ، ولایت پذیری خود را نیز تبلیغ کنیم .

خطیب جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس از صبر و استقامت خانواده های معظم شهداء بخاطر ایستادگی در برابر دشمن و جهاد در این راه تجلیل کرد .

وی افزود : جهاد امروز این است که نگذاریم روحیه استکبارستیزی در مردم ضعیف شود و بدانیم که ایستادگی در برابر تحریم ها و فشارهای اقتصادی نیز جهاد است .

امام جمعه اردکان در ادامه با اشاره به گلایه مردم از آلودگی زیست محیطی و صوتی از قاطعیت برخی از مسئولین بخاطر پلمپ و تعطیلی یک واحد فولادی که آلودگی زیادی داشت تشکر و قدردانی کرد و گفت : دود ناشی از ذوب آهن قراضه در این کارخانه به چشم مردم می رود و معلوم نیست سود آن به جیب چه کسی می رود .

وی تصریح کرد : باید مسأله آلودگی های صوتی و زیست محیطی حل شود ولو با حضور نیروهای بسیج و گردان امام حسین (ع) و با حضور مردم .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت : مردم در خصوص مراسم جشن شب گذشته که در ورزشگاه آزادی اردکان برگزار شده بود دغدغه داشتند و با تماس تلفنی و یا حضوری این مطلب را بیان کردند که در نهایت علیرغم استقبال خوب مردم از این جشن با قاطعیت مسئولین شهر این مراسم زودتر از زمان پیش بینی شده به پایان رسید .

وی با اشاره به اینکه باید برای رفع مزاحمت مراسم های مختلفی که در شهر برگزار می شود فکری کرد افزود : ما فهمیدیم که اگر مسئولین ما قاطعیت داشته باشند در برابر همه مزاحمت ها و مشکلات شهر می شود خوب برخورد کرد .

امام جمعه اردکان با انتقاد از برگزاری مراسم تعزیه در ایام مختلف سال خواستار محدود کردن برگزاری این مراسم در ماه های محرم و صفر شد .