با حضور دکتر اسلامی ندوشن


     به گزارش روابط عمومی فرمانداری ،شب گذشته ،اختتامیه پنجمین دوره اردکان شناسی به همت انجمن چارسوق کویر اردکان، باحضور"دکتر اسلامی ندوشن" در محل تالار هنرفرهنگسرای آیت الله خاتمی برگزار شد.

     "دکتر اسلامی"درسخنان کوتاه خود در این مراسم اهمیت ادامه تاریخی ایران و وظیفه نسل کنونی در قبال حفظ و تداوم این اصالت تاریخی را متذکر گردید.

     این نویسنده شهیر با اشاره به بخش هایی از تاریخ غنی کشور ایران اظهار داشت:قدمت تاریخ مکتوب کشور ایران به 3000سال می رسد که اگر تاریخ غیر مکتوب را درنظر بگیریم این قدمت خیلی بیشتر است و اهمیت این مقوله به ان دلیل است که ایران درطول این 30قرن توانسته است،زبان،فرهنگ،آداب ورسوم و سنتهای خود را حفظ کند که این میراث داری ارزشمند را در هیچ نقطه از جهان بغیر از کشورهایی مثل چین و هندوستان که تا حدودی ادامه تاریخی خود را حفظ کرده اند نمی بینیم.

     دکتر اسلامی ندوشن وجود آثار ارزشمندی چون شاهنامه فردوسی را یکی از مهمترین عوامل حفظ ادامه تاریخی ایران دانست و افزود و با ورود اسلام به ایران زمین و از بین رفتن تضادها و شکاف های طبقاتی موجود و آزادی اندیشه های ایرانی شاهد بالندگی و رشد درعرصه های مختلف علمی وفرهنگی وظهور دانشمندان بزرگ ایرانی چون بوعلی سینا و ابوریحان بیرونی بوده ایم.

     قبل از سخنرانی "دکتر اسلامی"،معرفی شهرستان اردکان و تشریح گوشه ای از قدمت تاریخی شهرستان اردکان توسط "علی سپهری"صورت گرفت.

     درپایان این مراسم ضمن تجلیل از مقام ارزشمند "دکتر اسلامی ندوشن"نویسنده بزرگ یزدی ،از جلد اول کتاب مشاهیر اردکان تالیف علی سپهری اردکانی مشتمل بر زندگینامه 60نفر از مشاهیر اردکان که از قرن هفتم تا دوازدهم در این شهرستان گذران عمر نموده اند و همچنین مجموعه درس نامه های 5دوره برگزار شده اردکان شناسی توسط وی رونمایی شد.