به گزارش اتاق خبر اردکان، به نقل از ایرنا ، هادی مقیمی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری یزد شب گذشته در این مراسم ضمن تبریک آغاز هفته دولت و تشکر از برگزارکنندگان این مراسم بر توسعه و گسترش رشته های ورزشی در روستاها و همچنین احیای بازی های بومی محلی تاکید کرد.
وی اضافه کرد : بطور میانگین در هر هفته در تمام بخش های استان یزد شاهد برگزاری این مسابقات شاد هستیم .
این مسوول با بیان اینکه برگزاری مسابقات و جشنواره ها نیاز روستاها است ، تصریح کرد : انجام ورزش نه تنها در پرورش جسم بلکه در پرورش روح و روان انسان موثر است و ایجاد شور، نشاط و امید لازمه جامعه اسلامی است.
مقیمی با اشاره به اهمیت بازی های بومی محلی و ورزش روستایی به عنوان بخشی از فرهنگ کشور، گفت : حفظ این بازی ها و بسط و گسترش آن به عنوان ورزش و تفریحی سالم در بین اقشار مختلف جامعه از مهمترین وظایف هیات است .
وی اظهار کرد : روستاها از پایه های توسعه کشور است و روستاییان، نیازهای فکری، فرهنگی و ورزشی ویژه ای دارند و باید شادابی و تحرک آن ها حفظ شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد نیز با بیان اینکه جای بسیار خرسندی است که زنان در دولت تدبیر و امید جایگاه خاصی دارند و تاثیر گذار هستند ، افزود : این زنان نقش موثری در تربیت نسل آینده دارند و افراد فعال و فرهیخته را تحویل جامعه می دهند تا آینده روشن را در پیش رو داشته باشیم.
فخرالسادات خامسی هامانه افزود : زنان روستایی در توسعه روستاها نقش بسزایی دارند و نیز می توانند الگوی موفقی برای دیگر زنان جامعه اسلامی ایران باشند.
بخشدار مرکزی هم در این مراسم با بیان اینکه ورزشهای بومی محلی ریشه در هویت، تاریخ و فرهنگ هر منطقه دارد ، افزود : در هر اقلیم و نقطه جغرافیایی ورزش ها و بازی های محلی وجود دارد که باید زنده و گسترش یابد.
کمال حلوایی گفت : این ورزش ها علاوه بر اینکه به نشاط و سلامتی جامعه کمک می کند زمینه اجتماعی شدن فرزندان و زنان روستاها را مهیا می نماید.
در این مراسم به 26 نفر از برگزیدگان این مسابقات هدایایی اهدا شد .
همچنین در حاشیه مراسم به مناسبت سال همدلی و همزبانی برای مدیر کل امور روستایی و تعدادی از اعضای شوراهای روستاهای بخش مرکزی و شورای شهرستان اردکان که متولد شهریور ماه بودند جشن تولدی گرفته شد که نشان از صمیمیت در بین مسوولان و مردم است.
اجرای موسیقی و برنامه های طنز ، شاد و ورزشی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
ترک آباد 4 هزار نفرجمعیت دارد که 1500 نفرآن را بانوان تشکیل می دهند و همچنین روستاهای ترک آباد ، چاه افضل و حسن آباد انارکی از توابع بخش مرکزی اردکان می باشند
اردکان با 80 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.