فرماندار اردکان در مراسم تقدیر از برگزیدگان المپیاد کشوری
در مراسمی با حضور امام‌جمعه، فرماندار، مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردکان و جمعی از دانش‌آموزان مدارس این شهرستان، از دانش‌آموزان اردکانی برگزیده المپیادهای کشوری تجلیل شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، حسین اسماعیلی در این مراسم، ضمن تبریک این موفقیت به دانش‌آموزان اردکانی و مجموعه جامعه آموزش و پرورش شهرستان، از آیت‌الله بهجتی به عنوان یکی از شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار در تاریخ اردکان یاد کرد و گفت: خوش‌بختانه شهرستان اردکان از لحاظ پتانسیل‌های علمی در جایگاه برتری در استان و کشور برخوردار است و جوانان این شهرستان اردکان همواره در صحنه‌های ملی و بین‌المللی شاخص بوده‌اند.
 
فرماندار اردکان سپس به جایگاه کشور در مناسبات بین‌المللی اشاره کرد و با تبریک آغاز اجرای برجام خطاب به دانش‌آموزان گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات در تاریخ پس از انقلاب اسلامی، چالش با قدرت‌های بین‌المللی در موضوع هسته‌ای بوده است که خوشبختانه با تلاش و تدبیر دولت تدبیر و امید و حمایت مقام معظم رهبری و همراهی مردم، به سرانجام رسید.
 
حسین اسماعیلی افزایش اعتماد مردم به نظام را از دستاوردهای برجام عنوان نمود و افزود: تیم دیپلماسی کشور نشان داد که با عقلانیت، تدبیر و صبر می‌توان بسیاری از مشکلات کشور را مرتفع ساخت.
 
وی با تأکید بر این‌که در دوران پسابرجام، افق‌های جدیدی به‌روی کشور گشوده خواهد شد؛ خاطرنشان ساخت: نسل جوان و دانش‌آموزان در این برهه‌ی تاریخی نقش و وظیفه‌ی خطیری برای تثبیت و ارتقای جایگاه علمی کشور در عرصه‌ی بین‌الملل بر عهده دارند و باید با تلاش و پشتکار مضاعف، زمینه را برای درخشش نام ایران اسلامی در جهان فراهم نمایند.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان در پایان با تبریک کسب موفقیت دانش‌آموزان اردکانی در المپیادهای کشوری، ابراز امیدواری کرد با تلاش مجموعه مدیران و دست‌اندرکاران امر آموزش و پروش در شهرستان؛ این موفقیت‌ها تداوم یابد.
 
گفتنی است «علی» و «امين بهجتی اردكانی» از نوادگان مرحوم آيت‌الله حاج شيخ محمد حسين بهجتی (شفق) امام جمعه فقيد اردكان هستند که موفق به كسب مدال طلای المپيادهای كامپيوتر و رياضی كشور شدند.