به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، «حسین اسماعیلی» درجلسه ساماندهی اتباع بیگانه شهرستان اردکان که روز گذشته با حضور مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در محل فرمانداری اردکان برگزار شد؛ با اعلام این مطلب، از اجرای طرح ساماندهی اتباع افغانی مجاز در شهرستان اردکان با توجه به مصوبه شورای تأمین شهرستان و ممنوعه‌شدن حضور اتباع افغانی در محلات سطح شهر خبر داد و افزود: در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم از طریق تریبون نماز جمعه و نصب بنر و اطلاعیه صورت گرفته است و اتباع افغانی ساکن در محلات شهر باید ظرف مدت 2 ماه از زمان ارائه‌ی اخطار برای سکونت در مهمان‌شهر اقدام کنند.

فرماندار اردکان همچنین در خصوص تقویت گشت‌های مشترک برای برخورد با افاغنه غیرمجاز نکاتی را متذکر شد و خاطرنشان ساخت با اجرای این طرح و همچنین محصورکردن مهمان‌شهر نتایج خوبی در این زمینه حاصل شود.

زارع‌زاده مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد نیز در این جلسه بخشی از برنامه‌های این اداره را برای برخورد با اتباع غیر مجاز و ساماندهی مهاجرین خارجی دارای مجوز عنوان نمود و افزود: افاغنه مجاز که بعنوان نیروی کار در استان به سر می‌برند تنها مجازند در 57 پیشه‌ی تعیین‌شده از سوی اداره اتباع فعالیت کنند و حضور در سایر مشاغل برای آن‌ها غیرقانونی محسوب می‌شود.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های مجموعه فرمانداری اردکان برای حصارکشی اردوگاه و تخصیص اعتبار در این راستا قول مساعدت و همکاری داد.

تقویت گشت‌های مشترک اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیروی انتظامی و فرمانداری در خصوص جمع‌آوری اتباع فاقد مجوز، تهیه طرح حصارکشی اردوگاه از سوی شهرداری و اجرای آن و تشکیل جلسات مستمر ستاد ساماندهی با هدف بررسی معضلات حوزه اتباع و مهاجرین خارجی از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود که به تأیید اعضا رسید.