به همت انجمن‌های علمی دانشکده کشاورزی، منابع طبیعی و کویرشناسی و به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری برنامه‌های متنوعی در دانشگاه اردکان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان سرپرست فرمانداری اردکان در حاشیه برگزاری این آیین با بیان اینکه درخت و طبیعت به‌قدری اهمیت دارد که در آیات و روایات به حفظ آن تأکید شده است؛ گفت: جامعه ما دچار مسائل بزرگ زیست‌محیطی و منابع طبیعی شده است.

 

علیرضا جدیدی اردکانی با بیان اینکه وظیفه حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست بر عهده دستگاه‌های اجرایی است، خاطرنشان کرد: اداره منابع طبیعی و حفاظت محیط‌زیست باید از مشارکت‌های مردمی و همکاری‌های سازمان‌های مردم‌نهاد برای دستیابی به اهداف خود بهره بگیرند.

 

وی افزایش مشارکت‌های مردمی را درگرو فرهنگ‌سازی دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها، آموزش‌وپرورش و کسانی که تریبونی برای ارتباط با مردم در اختیار دارند باید فرهنگ طبیعت دوستی و حفاظت از منابع طبیعی را ترویج کنند تا بستر حرکت به سمت توسعه و همچنین امکان زیست مطلوب امروز و فردای جامعه مهیا شود.

 

از دیگر برنامه‌های این همایش کاشتن درخت به مناسبت روز درختکاری بود.

 

مساحت کل شهرستان اردکان ۲ میلیون و ۳۰۹ هزار هکتار است که مراتع آن یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار، جنگل دست‌کاشت ۶ هزار و ۱۳۰ هکتار، جنگل طبیعی با احتساب بیشه‌زار و درختچه زار ۸۷ هزار و ۳۵۲ هکتار و مساحت کل منابع طبیعی شهرستان ۲ میلیون ۲۹۴ هزار و ۸۴۸ هکتار است.