مسئول کمیته آموزش ستاد انتخابات شهرستان اردکان خبر داد
مسئول کمیته آموزش ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اردکان از ارائه بیش از 5 هزار و 45 نفرساعت آموزش برای عوامل انتخابات در این حوزه خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی ستاد انتخابات شهرستان اردکان، کمال حلوایی افزود: این آموزش‌ها شامل دوهزار و 500 نفرساعت از اعضای هیئت و عوامل اجرایی شعب، 145 نفرساعت از هیئت بازرسی و بازرسان و 2هزار و 400 نفرساعت از اعضای هیئت نظارت بوده است.
 
وی گفت: در آموزش‌های ارائه‌شده مسائل مربوط به قانون انتخابات و جرائم انتخاباتی، نحوه تنظیم صورت‌جلسه، پلمپ صندوق‌های دریافت رأی و آموزش‌های مربوط به کار با رایانه به مجریان انتخابات ارائه شده است.
 
حلوایی تصریح کرد: کمیته آموزش ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، کار آموزش عوامل و اعضای انتخابات را در یک دوره اجرا کرده و طی آن تمامی عوامل اجرایی مورد آموزش‌های لازم قرار گرفتند.
 
وی با اشاره به نقش آموزش در اجرای صحیح و سالم انتخابات گفت: هر چقدر مجریان و عوامل نظارتی با قانون‌های مربوط به انتخابات آشنا شوند زمینه برگزاری انتخاباتی بی‌نقص و سالم فراهم شده و در صورت مواجهه با مشکلات پیش‌بینی‌نشده این افراد آموزش‌دیده می‌توانند نسبت به رفع آن بدون صرف زمان اقدام کنند.