فرماندار اردکان در جلسه شورای ترافیک:
فرماندار اردکان در جلسه شورای ترافیک شهرستان بیان داشت: وضعیت ترافیکی و نحوه استفاده شهروندان از وسایل نقیله نمادی از فرهنگ منطقه است.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی با بیان این مطلب اظهار داشت: نهادینه شدن فرهنگ ترافیک نیازمند همکاری مردم و مسئولان است و این فرهنگ‌سازی باید از سطح مدارس و خانواده آغاز شود.
 
وی «آموزش» را تنها راهکار ارتقای فرهنگ ترافیکی در جامعه عنوان کرد و با تأکید بر لزوم آموزش تخصصی و عمومی به اقشار مختلف جامعه گفت: دوره‌های آموزش مسائل ترافیکی به دانش‌آموزان در مدارس سطح شهرستان باید با جدیت پیگیری شود.
 
فرماندار اردکان افزود: علاوه بر آموزش تئوری در مدارس، شهرداری‌ها و سازمان حمل و نقل باید با آموزش‌های عملی و تبلیغات رسانه‌ای سطح فرهنگ را در این حوزه بالا ببرند.
 
مقیمی اصلاح نقاط حادثه‌خیز بر اساس مطالعات کارشناسی را در بروز حوادث راهنمایی و رانندگی تأثیرگذار دانست و گفت: کارگروهی متشکل از کارشناسان شهرداری‌ها و راهنمایی و رانندگی وظیفه دارند این نقاط را شناسایی و برای طرح در جلسات آینده شورای ترافیک ارائه نمایند.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان یادآور شد: اجرای تمام مصوبات شورای ترافیک الزامی است و با دستگاه‌هایی که به‌صورت سلیقه‌ای عمل نمایند؛ برخورد خواهد شد.
 
وی در ادامه صدور مجوز «تردد اتوبوس‌های حامل گردشگران داخلی و خارجی» از شهر اردکان به خرانق و بالعکس را از مهم‌ترین مصوبات این جلسه برشمرد و اظهار امیدواری کرد با این اقدام، تردد گردشگران و بازدید از مناطق تاریخی و گردشگری تسهیل شود.
 
گفتنی است تردد اتوبوس‌ها در این جاده در حال حاضر ممنوع است.