معاون فرماندار اردکان خبر داد:

جلسه هماهنگی درخصوص موقوفات و اماکن مذهبی و تاریخی و بازسازی و مرمت اماکن موقوفه تاریخی شهرستان به ریاست معاون فرماندار اردکان و با حضور بخشدار عقدا، رؤسای ادارات اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و نماینده شهرداری اردکان در فرمانداری تشکیل شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان «مصطفی پوردهقان اردکان» درخصوص این نشست گفت: اداره اوقاف و امور خیریه اردکان و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این جلسه به توافقات خوبی در زمینه افزایش تعامل و همکاری برای برنامه‌ریزی تعمیر و بازسازی اماکن میراثی موقوفه شهرستان رسیدند.

 

معاون فرماندار اردکان، با اشاره به این‌که حفظ بناهای تاریخی و اسلامی جزو مسئولیت‌های میراث فرهنگی است تصریح کرد: در این مسیر اداره اوقاف و امور خیریه نیز باید با توجه به اهمیت موضوع و در حال تخریب بودن برخی موقوفات همکاری لازم با دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری‌ها و اداره میراث فرهنگی به عمل آورد.

 

وی خاطرنشان کرد: بنابر توافق صورت گرفته، مقرر گردید چندین مکان تاریخی که قابلیت استفاده عموم را داشته باشد ازجمله بناهای کاروانسرای عقدا، حمام ملاحسن، حمام سعیدا و طالب اردکان با سرمایه‌گذاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان از محل موقوفات و با مشارکت اداره میراث فرهنگی، دستی و گردشگری شهرستان مورد مرمت و بازسازی قرار گیرد.