هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) مؤسس فقه جعفری و ششمین امام شیعیان، در مراسمی روز چهارشنبه کار ساخت پنج طرح عمرانی و نیز بهره‌برداری از ۲ طرح در شهرستان اردکان واقع در شمال استان یزد آغاز شد.
 
 
 
در این مراسم محمود زمانی قمی استاندار یزد، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، هادی مقیمی فرماندار، تعدادی از مسئولان محلی و نیز خیرین شهرستان حضور داشتند.
 
 
طرح‌های بهره‌برداری شده شامل سالن چندمنظوره مرحومان عباس و فاطمه وراثی با ۵۰ مترمربع زیربنا و با صرف سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه ساخته شد و نیز میدان حضرت ابوالفضل (ع) که با ۶۰۰ میلیون ریال هزینه احداث‌شده است.
 
 
همچنین عملیات اجرایی سالن نمازخانه مدرسه مریم در زمینی به مساحت ۲۵۰ مترمربع در دوطبقه و با هزینه‌ای افزون بر سه میلیارد ریال، میدان امام رضا (ع) و بوستان مزرعه سیف با هزینه‌ای بیش از چهار میلیارد ریال و ۲ طرح معابر فاز ۲ مسکن مهر و خیابان ورودی آن با هزینه‌ای افزون بر پنج میلیارد ریال شروع شد.
 
 
همچنین عملیات اجرایی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شادروان مسعود فرزان در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع و در پنج طبقه شروع شد، این بیمارستان ازلحاظ کیفی و کمی ازجمله واحدهای مجهز درمانی است که به ازای هر تخت بیمارستانی حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه برآورد شد.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان به نقل از ایرنا، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در مراسم یادشده با اشاره به مشکلات اقتصادی و نظام بودجه‌ریزی در کشور گفت: در پیش‌بینی و عملیاتی کردن پروژه‌های عمران شهری باید برنامه‌ریزی لازم با توجه به نیازهای شهری و جامعه هدف باشد.
 
 
محمدرضا تابش اظهار کرد: همه محلات شهر باید از پروژه‌های عمرانی سهمی داشته باشند تا امکانات عادلانه در سطح شهر توزیع شود. وی با تأکید بر تکمیل فعالیت عمرانی طرح‌های نیمه‌تمام قبل از افتتاح افزود: کیفیت طرح‌ها نباید فدای سرعت کار شود.
 
 
فرماندار اردکان نیز با بیان اینکه برحسب وظیفه، از همت بالای خیرین و دلسوزان مردم تشکر می‌کنم، تصریح کرد: وجود افراد خیر منشأ خیروبرکت برای شهرستان اردکان است. هادی مقیمی از خیرین دعوت کرد که به ساخت طرح‌های آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی اهتمام داشته باشند تا زمینه رشد نوجوانان و جوانان منطقه بیشتر مهیا شود.
 
 
امام‌جمعه اردکان هم با تبریک میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و تشکر از اقدام نیکو و ارزنده خیرین افزود: اسلام، دین حسن خلق است و توصیه به تواضع و مکارم اخلاقی دارد. حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر اضافه کرد: زیبایی ظاهری ارزشی ندارد و مهم زیبایی اخلاق است.
 
 
همچنین رئیس آموزش‌وپرورش اردکان با بیان اینکه خیرین دست‌به‌دست هم دهند، مشکلات این نهاد را در تأمین فضای آموزشی رفع کنند، اظهار کرد: خیرین برحسب نیاز جامعه امروزی و کمک به دولت و آموزش پرورش در امر مدرسه‌سازی و تحصیل کمک کرده و می‌کنند. محمد اشرفیان ادامه داد: با این کار مسئولان دلگرم می‌شوند و کارهای بیشتری انجام می‌شود.
 
 
وی با بیان اینکه جمعیت دانش آموزان شهرستان اردکان رو به رشد است و این مسئله باعث شد که نیازهای این نهاد بیش‌ازپیش بیشتر شود، تصریح کرد: اولویت آموزش‌وپرورش تخریب و بازسازی مدارس فرسوده است که در این زمینه خیرین به آموزش‌وپرورش کمک‌های خوبی کرده‌اند.