دغدغههای جامعه کارگری را با دستور رئیسجمهور برطرف میکنیم - فرمانداری میبد
دغدغههای جامعه کارگری را با دستور رئیسجمهور برطرف میکنیم
همایش جامعه کارگری با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل سیاسی استان، فرماندارمیبد، مدیران اداره کل تعاون تأمین اجتماعی، مدیران تشکلهای کارگری و جامعه کارفرمایی در کاشی گلچین شهرستان میبد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، در این همایش ابتدا مدیران تشکلهای جامعه کارگری حق مسکن کارگران، امنیت شغلی و توجه به کارهای سخت و زیانآور را از دغدغههای جامعه کارگری بیان کردند و خواستار عمل به قانون و اجرای مصوبات در تعیین تکلیف جامعه کارگری را خواستار شدند.
دکتر علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این همایش با گرامی داشت 22 مرداد روز تشکلها و مشارکتهای اجتماعی، فصل ششم قانون کار را تشریح تشکلهای قانون کارگری و کارفرمایی و پی گیری مطالبات بهحق جامعه کارگری خواند و گفت: مطالبات جامعه کارگری باید با صدای بلند و رسا پی گیری شود.
رعیتی فرد ا بیان اینکه در دولت مردمی آیتالله رئیسی اصل را بر سهجانبه گرایی بین دولت، کارگر و کارفرما گذاشتیم افزود: معتقدیم برای تحرک بیشتر جامعه کار و تولید کشور، در تمام عرصههای تصمیمگیری و تصمیم سازی این سه رکن میتوانند اثرگذار باشند.
وی یکی از دغدغههای مهم جامعه کارگری را امنیت شغلی خواند و تصریح کرد: وزارت کار تلاش دارد دغدغههای جامعه کارگری را با دستوری که رئیسجمهور دادهاند و هم مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه کارگری داشتند؛ وزارت کار بهعنوان حوزه تخصص خود آن را پی گیری و با اخذ نظر شرکای اجتماعی کارفرمایان و کارگران آن را برطرف و یک فضای آرامش بخشی را برای کارگران ایجاد کند.
معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه گفت: جامعه کارگری امروز با تلاشی که دولت انجام داده و کمکی که شرکای اجتماعی در شورای عالی ازلحاظ وضعیت معیشتی و افزایش حقوق قابلملاحظه در سال 1401 کردند به یک سطح مطلوبی رسیده است.
رعیتی فرد افزود: امیدواریم هم در جلسات شورای عالی کار و اجرایی شدن مصوبات بتوانیم دغدغه جامعه کارگری و کارفرمایی را با کمک خودشان برطرف کنیم و بستر خوبی را برای رونق تولید فراهم کنیم.
رعیتی فرد در ادامه از فرایند تولید کاشی واحد صنعتی گلچین بازدید کرد.
All material and intellectual rights of this portal belong to Yazd Governor's Office.