به گزارش خبرنگار "اتاق خبر اردکان" همزمان با روز ملی شوراها اولین نشست خبری رئیس شورای شهر اردکان با حضور جمعی ازخبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد.

با اینکه برای این نشست تقریباً از همه اصحاب رسانه و خبرنگاران از سوی روابط شورای اسلامی شهر اردکان دعوت بعمل آمده بود ولی شروع نشست طبق اعلام قبلی رأس ساعت مقرر با حضور تنها سه نفر از خبرنگاران و عکاسان خبری آغاز شد که دقایقی بعد از آغاز این نشست مطبوعاتی، کم کم به تعداد خبرنگاران افزوده شد.

 

در ابتدای این نشست "محسن ملت اردکانی" رئیس و سخنگوی شورای شهر اردکان ضمن خیر مقدم به خبرنگاران و تبریک به مناسبت اعیاد ماه رجب گفت: با آغاز فعالیت شوراها از سال 78 تا کنون نگاه مردم نسبت به شوراها متفاوت شده و شناخت مردم تغییر بسیاری داشته است.

 

منتظر حضور خبرنگاران در صحن علنی شورا هستیم/حضور شهروندان و خبرنگاران بر عملکرد و حضور و تصمیمات اعضا در جلسات تأثیر مثبتی خواهد داشت

 

وی اصلی ترین وظیفه شورا را نظارت بر عملکرد شهرداری عنوان کرد و افزود: مسلماً حوزه فعالیت شوراها با توجه به قانون مصوب آن نسبت به موقعیت زمان تغییراتی را می ­طلبد که امیدواریم قوانین مربوط به شوراها هر چه سریع‌تر مورد بازبینی قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اردکان در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور مردم و خبرنگاران در صحن شورا و جلسات علنی آن اظهار داشت: مطمئنا شورایی که در تعامل با خبرنگاران و اصحاب رسانه پویا و هماهنگ نشان دهد درتصمیم گیری­ ها و مصوبات خود با دقت دوچندانی روبرو خواهد شد که این امر بر عملکرد بهتر اعضای شورا نیز تأثیر گذار خواهد بود.

وی به خبرنگاران قول داد تا در اولین جلسه بعد از نشست خبری نسبت به اعلام این درخواست به دیگر اعضای شورا و اخذ تصمیم مناسب در این رابطه اقدام کند.

 

تشکیل کمیته سرمایه گذاری آثار خوبی برجای گذاشته/ منتظر تشکیل جلسات دوباره این کمیته با حضور شهردار جدید هستیم

 

"ملت اردکانی" در پاسخ به سوال خبرنگار "اردکان گویا" در خصوص بحث سرمایه ­گذاری شهرداری اردکان با توجه به درآمد مطلوب و سرمایه مناسب شهرداری اردکان گفت: خوشبختانه درآمد شهرداری از طریق منابع پیش‌بینی شده و مشخصی که وجود دارد به مراتب از دوره‌های قبلی بیشتر می‌باشد که این مسئله در دوره فعالیت شهردار مروتی به گونه‌ای بوده است که با تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری شهرداری نسبت سرمایه‌گذاری مناسب اقدام شده است.

وی نمونه این سرمایه‌گذاری را در بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: با تصمیات اتخاذ شده از سوی کمیته سرمایه‌گذاری که در سال گذشته تشکیل شده مقرر گردید تا 20 درصد از سهام کارخانه تولید الکترود گرافیتی اردکان به شهرداری واگذار گردد که تا کنون بخشی از هزینه‌های مربوط به این سرمایه‌گذاری عظیم با ارزش صورت پذیرفته است.

 

خرید سهام کارخانه الکترودگرافیتی یکی از مهمترین دست­آوردهای شهرداری و شورای چهارم اردکان

 

رئیس شورای شهر اردکان در جواب سوال خبرنگار خبرگزاری ایسنا در اردکان از این سرمایه گذاری به عنوان یکی از بزرگترین دست‌آوردهای شورای شهر اردکان یاد کرد و افزود: این پروژه صنعتی که بعنوان منحصر به فردترین پروژه‌های صنعت فولادی به شمار می‌آید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال راه‌اندازی است که شهرداری اردکان نیز مفتخر است که خود را به عنوان یکی از شرکای این طرح عظیم معرفی کند که یکی از دست‌آوردهای شورای چهارم به حساب می‌آید.

 

9 نفره شدن شورای شهر کار را برای اتخاذ تصمیمات و به نتیجه رسیدن سریع سخت کرده است!

 

وی اولین تجربه شورای 9 نفره را در نوع خود جالب و سخت تر از دوره‌های گذشته عنوان کرد و گفت: تعدد افکار و در نتیجه آرا، برای هر 9 نفر از اعضای این دوره شورای اسلامی شهر اردکان چه آنهایی که در چند دوره گذشته حضور داشته و چه آنان که برای اولین بار به عنوان منتخب مردم شناخته شده‌اندکار را سخت کرده اما منجر به اخذ تصمیمات مهمی شده است.

"ملت اردکانی" خاطرنشان کرد: کارهای متعدد عمرانی شکل گرفته در این دوره در نوع خود کم‌نظیر بوده که مطئناً در بلند مدت آثار آن قابل مشاهده خواهد بود.

 

نتایج مصوبات عمرانی شورا در بلند مدت مشخص خواهد شد/ نادیده گرفتن فعالیت­های صورت کرفته از سوی شورای شهر توسط برخی از رسانه­ها نهایت کم­لطفی است/ رسانه‌ها با نگرش تفکر آزادی بیان و استقلال رسانه­ای شورا را یاری کنند

 

وی کارهای عمرانی صورت گرفته را در بلند مدت قابل مشاهده عنوان کرد و افزود: مسلماً برخی از‌ فعالیت‌های صورت گرفته در این دوره از شورا زودتر از 3 یا 4 سال قابل دسترس نیست و مردم و رسانه‌ها هم نباید با عجله در مورد اقدامات صورت گرفته گاهی فرافکنی کنند.

سخنگوی شورای شهر اردکان نسبت به عملکرد برخی از رسانه‌های محلی شهرستان گلایه کرد و افزود: مطرح شدن برخی از حرف‌های نسنجیده از سوی رسانه‌ها و همشهریان بدون در نظر گرفتن شرایط بخشی از طرح‌ها نهایت کم‌لطفی است، که مطئناً‌ در صورت همکاری رسانه‌ها و مردم با نگرش تفکر آزادی بیان و استقلال رسانه‌ها شورا را در امر رسیدن به اهداف خود که آبادانی شهری در خور شهروندان اردکانی است کمک خواهد کرد.

 

 

شورا و شهرداری اردکان نیاز به آرامش دارد/ رسانه­ها از ایجاد تنش دوری کنند/ تلاش استاندار، امام جمعه و فرماندار در بازگرداندن آرامش ستودنی بود

 

"محسن ملت اردکانی" در جواب خبرنگار شهروند اردکان مبنی بر مباحث مطرح شده پیرامون انتخاب شهردار اردکان گفت: در حال حاضر شورای اسلامی شهر و شهرداری اردکان نیازمند به آرامش برای اخذ تصمیمات تاثیر‌گذار است که امیدواریم با یکدلی اعضای شورای شهر با شهردار "شهابی زاد" و همراهی رسانه‌ها برای ایجاد فضایی روشن و کم تنش ازهیچ تلاشی برای رسیدن به اردکانی آباد دریغ نکنیم.

وی تلاش‌های استاندار، امام جمعه و فرماندار شهرستان را در زمینه ایجاد فضایی بدور از تنش و مناسب برای تصمیم‌های مهم شهرداری و شورا را ستود و از رسانه‌ها نیز خواست تا در این راستا و بدور از هیچگونه جانب‌داری گام بردارند.

 

شورا و شهرداری اردکان در اجرایی شدن طرح فاضلاب یکصدا هستند/ طرف قرارداد باید نظارت بیشتری بر عملکرد پیمانکاران اجرا کننده طرح فاضلاب داشته باشد/ رضایت شهروندان ملاک ما در اجرایی شدن طرح فاضلاب می­باشد

 

رئیس شورای شهر اردکان در ادامه در جواب سوالی مبنی علت مخالفت شورای شهر

 اردکان در راستای اجرای طرح فاضلاب گفت: تمامی اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری یکصدا بر اجرای طرح فاضلاب تأکید دارند ولی نقد بر قرارداد در قوت خود باقیست.

وی افزود: در راستای اجرای طرح عظیم انتقال آب فاضلاب اردکان توسط شرکت خصوصی قراردادی منعقد شده که متأسفانه نسبت به اجرای بخش­هایی از آن از جمله ترمیم آسفالت و تخریب­های ناشی از حفر کانال در قرارداد موجود توافقات نهایی کسب نشده و منتظریم تا طرف قرارداد نسبت به تعهدات خود بازنگری داشته باشد.

"ملت اردکانی" درخواست مردم و ناراحتی شهروندان در رابطه با مشکلات ایجاد شده در این راستا را ارجح دانست و گفت: مجموعه شورا و شهرداری هیچگاه مخالف اجرای طرح فاضلاب نبوده، لیکن با نحوه اجرای این طرح، نظارت و خدمات پیمانکاران بدین شکل مخالف است که مطمئنأ با نظارت بیشتر بخش خصوصی این مشکلات نیز مرتفع خواهد گردید.

 

در پی راه اندازی مرکز خرید مناسب در شأن شهرستان هستیم/ پروژه مجتمع تجاری60 واحدی "سلطان العلما" به زودی اجرایی می ­شود

 

رئیس شورای شهر اردکان در ادامه در خصوص طرح­های پیشهادی شورا گفت: یکی از طرح­های در دست بررسی شورای شهر اردکان موضوع "سیتی سنتر و مرکز خرید" است که تا کنون چندین مکان مورد بررسی قرار گرفته و در به زودی با بخش خصوصی وارد مذاکره خواهیم شد.
وی مجتمع تجاری سلطان العلما را یکی دیگر از طرح­های پیشنهادی عنوان کرد و افزود: مجتمع 60 واحدی تجاری سلطان العلما که چندین بار کلنگ زنی شده  در مکان فعلی جنب بازار روز برنامه­ریزی های اجرایی آن به زودی از سر گرفته خواهد شد تا شاهد راه­اندازی یک مجتمع تجاری مناسب برای شهرستان باشیم.

 

اهمیت موضوع فرهنگ و تاریخ شهرستان از سوی شورای شهر و شهرداری اردکان / کلیات طرح "پردیسان"  مورد تایید است؛ در صورت اصلاح بخشی از بندهای قرارداد طرح پردیسان  به اجرا در خواهد آمد

 

سپس سخنگوی شورای شهر اردکان در پاسخ به سوالی دیگر از سوی خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه طرح پر حرف و حدیث "پردیسان" به کجا خواهد انجامید گفت: سالی 4 میلیارد تومان سرمایه­گذاری، مرمت بیش از 40 آب انبار و هزینه­های انجام شده در بافت تاریخی از سوی شهرداری اردکان نشان از اهمیت موضوع فرهنگ و تاریخ شهرستان دارد که از سوی شورای شهر و شهرداری اردکان مورد توجه قرار می­گیرد و نباید از آن غافل شد.

وی افزود: موضوع طرح پردیسان نیز از جمله موارد حساسی­است که در صورت اجرایی شدن اقدامی تاریخی در خصوص برنامه­ریزی استفاده از ظرفیت گردشگری شهرستان شکل خواهد گرفت اما نباید احساسی عمل کرد.

رئیس شورای شهر اردکان افزود: این طرح که چند سالی است به صورت مسکوت مانده بود خوشبختانه در دوره شورای چهارم به شکل ویژه­ای پیگیری شد و بعد از جلسات و پیگیری­های صورت گرفته به نتیجه نزدیک شده است.

وی مشکل اصلی موضوع پردیسان را بخشی از قرارداد آن عنوان کرد و افزود: در جلسه­ای که با حضور نمایندگان اجرایی این طرح در سازمان میراث فرهنگی، صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی داشتیم خدمت "سعید شیرکوند" معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی کشور توضیحاتی را مبنی بر واگذاری و تملک مجموعه پردیسان به شهرداری مطرح کردیم و به نتایج خوبی نیز نزدیک شدیم اما در بخش­های از بند این قرارداد به تفاهم نهایی نرسیدیم.

"ملت اردکانی " آنچه را که موجب عدم رضایت شهرداری و شورای شهر اردکان نسبت به این قرارداد شده " بند "ضمانت" این قرارداد عنوان کرد و افزود: بنده و همکارانم تا کنون در تمام جلسات تشکیل شده در راستای به نتیجه رسیدن طرح پردیسان، قاطعانه حمایت خود را در اجرایی شدن آن انجام داده­ایم ولی متأسفانه وجود برخی از بندهای این قرارداد منصفانه نبوده و ما منتظر بازنگری قرارداد اجرایی این طرح هستیم.

وی حمایت­های نماینده مردم اردکان را در مجلس شورای اسلامی در این رابطه ستود و گفت: با پیگیری­های دکتر تابش جلساتی در این رابطه تشکیل شده و موضوع تا نتیجه گیری پیش رفته اما تا بازنگری بخشی از بندهای آن به نتیجه نخواهد رسید.

 

سازمان میراث فرهنگی کشور باید به شورا وشهرداری اردکان در موضوع پردیسان اعتماد کند

 

سخنگوی شورای شهر اردکان تنها راه به نتیجه رسیدن این طرح را اعتماد سازمان میراث فرهنگی کشور به شورا و شهرداری اردکان دانست و افزود: سازمان میراث فرهنگی کشور در این زمینه یا باید این طرح را به بخش خصوصی واگذار کند یا اجرای این طرح را با قراردادی روشن و معقول بر عهده شهرداری اردکان محول کند.

 

سینما آزادی نیاز به برنامه­ریزی و کار کارشناسی دارد/ بازسازی ساختمان فعلی شهرداری مقرون به صرفه نیست

 

رئیس شورای شهر اردکان در جواب سوال "مصطفی عابدی" سردبیر نشریه نفس تازه در رابطه با موضوع سینما آزادی اردکان گفت: مطئناً خرید ساختمان سینمای اردکان بعد از گذشت حدود 20 سال رها شدن به حال خود گام مهمی در جهت اهداف فرهنگی شورا بوده اما مسکوت ماندن آن بعد از گذشت یکسال نیز دلایل خاص خود را دارد.

وی افزود: تا کنون قریب به 10 جلسه در این رابطه برگزار شده اما به اتفاق آراء تصمیم به تخریب ساختمان آن بدلیل عدم ایمنی و فرسودگی ساختمان گرفته شده است.

رئیس شورای شهر اردکان هزینه پیش­بینی شده در رابطه با بازسازی ساختمان سینما آزادی اردکان را مقرون به صرفه ندانست و گفت: بر اساس کارشناسی­های بعمل آمده هزینه­ای بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون تومان لازم است تا ساختمان مخروبه سینما آزادی اردکان بازسازی شود و با این تفاسیر با ساخت ساختمانی جدید در محل کنونی هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ هزینه صرفه­جویی خواهد شد.

 

در شورای چهارم به موضوع فرهنگ بیش از هر مبحثی توجه شده/ خرید بیش از 15 هزار جلد کتاب از نویسندگان اردکانی/ از رسانه ­ها حمایت میکنیم

 

یکی دیگر از اصحاب رسانه حاضر در این نشست خانم خدایی سردبیر نشریه کوثر بود که در سوال خود از سخن­گوی شورا در خصوص نگاه شورای شهر اردکان به بحث هنر و رسانه اشاره کرد و "ملت اردکانی" در این رابطه افزود: شاید بتوان گفت برنامه­های حمایتی شورای شهر به مبحث فرهنگی در دوره چهارم ویژه بوده به گونه­ای که تنها در موضوع حمایت از نویسندگان اردکانی تا کنون 15.000 جلد کتاب خریداری شده و نویسنده­ای نبوده که دست خالی از در شورا بیرون رود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات مهم شورای چهارم در زمینه فرهنگی اختصاص بودجه 20 میلیون تومانی به صندوق حمایت از هنرمندان بود که در این زمینه نیز شهرداری و شورای شهر مورد بی مهری قرار گرفت و آنطور که باید و شاید به اهمیت موضوع پرداخته نشد.

"محسن ملت" همچنین به جشن­های مناسبتی برگزار شده از سوی شهرداری اردکان در طول دوره فعالیت شورای چهارم اشاره کرد و گفت: هزینه­ای بالغ بر 100 میلیون تومان و دعوت از گروه­های هنری کشوری برای اقشار مخالف شهر در راستای برگزاری جشن­های مختلف که در نوع خود کم نظیر بوده یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقاء سطح فرهنگ برنامه­های شاد شهر از سوی شهرداری و شورای شهر بوده است.

وی حمایت شورای شهر اردکان از رسانه­ها را بخش دیگری از برنامه­های خود اعلام کرد و با اشاره به بحث آزادی بیان این حمایت­های پیش بینی شده را در راستای تقویت رسانه­های مکتوب و مجازی شهرستان برشمرد.

 

"خانه شهروند" بازوی شهرداری، پیگیر تخصیص ردیف بودجه برای خانه شهروند هستیم

 

رئیس شورای شهر اردکان در ادامه برنامه ریزی برای "خانه شهروند" را مهم بر شمرد و از آن به عنوان یکی از بازوهای توانمند شهرداری برشمرد و گفت: با پیگری­های انجام شده و رایزنی­های صورت گرفته با معاون عمرانی وزیر کشور و همچنین رئیس سازمان شهرداری ها و همیاری های کشور مصوبات ابتدایی خانه شهروند اردکان صادر شده و منتظر تخصیص ردیف بودجه آن هستیم که امیدواریم با پیگیری شهردار شهابی زاد و رایزنی شورا به زودی شاهد این امر مهم نیز باشیم.

 

شورا نهادی نظارتی است/ مردم و مسئولان باید نگرش خود را نسبت به شورا تغییر دهند

 

وی در ادامه با اشاره به نگاه اشتباه برخی نهادها و مردم به شورای شهر به منظر نهادی مالی گفت: شورا نهادی نظارتی و تصمیم گیر است که متاسفانه در دید برخی مسئولان و مردم به نوعی دیگر جلوه کرده که ما از همینجا از آن عده که این تفکر را نسبت به شورا دارند می­خواهیم نگرش خود را تغییر داده تا شورا نیز بتواند با تمام انرژی به کار خود بپردازد.

"ملت اردکانی" دربخش دیگری از صحبت­های خود به پروژه ورودی شهر با هزینه­ای بالغ بر 4 و نیم میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: پروژه عمرانی ورودی شهر طرحی بزرگ و تاثیرگذار در منظر دروازه ورودی شهر می­باشد که بعد از پل زیر گذر یکی از پروژه های مهم عمرانی به حساب می­آید که می­توان از آن بعنوان یکی دیگر از دست­آوردهای مهم شورای چهارم یاد کرد.

 

اطلاع رسانی دقیق و شفاف از وظایف روابط عمومی هاست/ روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد

 

وی افزود: متاسفانه ما در شورای شهر در پوشش خبری فعالیت­های خود عملکرد خوبی نداشتیم که خوشبختانه در ابتدای فعالیت شهردار شهابی زاد در مبحث روابط عمومی و رسانه با نگاهی تخصصی روبرو شدیم و در حال حاضر شاهد پوشش مناسب عملکرد شهرداری و شورا هستیم که این را نیز به فال نیک گرفته و امیدواریم مردم در جریان کم و کیف فعالیت­های مناسب شورا قرار بگیرند و در ادامه شاهد رضایت بیشتر مردم از عملکرد شورا باشیم.

وی در پایان به بخش­های دیگری از اقدامات شورای شهر و شهرداری اردکان اشاره کرد و افزود: سرعت بخشیدن به تکمیل طرح­هایی همچون میدان امام علی (ع)، بلوار غدیر، تکیمل پارک بازی استاندارد، واگذاری زمین مشهد مقدس و آغاز ساخت زائرسرای اردکانی­ها، ساماندهی پارکینگ و تکمیل پایانه مسافربری، حمایت از ساخت اولین هتل 5 ستاره اردکان بعنوان بزرگترین هتل استان، پیگری تکمیل پارک کوهستان و شهید پایدار، اجرای پروژه رینگ شهری با سرعت بیشتر اینها بخشی از طرح­ها و پروژه های مصوب شورای اسلامی شهر اردکان به حساب می­آید که امیدواریم رسانه­ها با انجام به وظیفه اصلی خود که همان شفاف سازی صادقانه بدور از هرگونه حب و بغضی است اقدام نمایند.

گفتنی است در این نشست خبری جمعی از خبرنگاران محلی اردکان گویا، شهروند اردکان، روزنامه  اطلاعات، نشریات مکتوب آیینه، کوثر و نفس تازه و همچنین خبرگزاری واحد مرکزی خبر، دانشجویان ایران ایسنا) و بسیج نیوز نیز حضور داشتند.