فرماندار اردکان در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی
فرماندار اردکان در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی شهرستان گفت: مسئولان با تکیه بر معنای دعای تحویل سال، باید تحولات خوبی در حوزه مناظر شهری و روستایی و نیز فضای نشاط و سرزندگی در جامعه به‌وجود آورند.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی وجود اماکن گردشگری، مذهبی و تاریخی در نقاط مختلف شهرستان را ظرفیت بزرگی برای جذب گردشگر در ایام نوروز برشمرد که به‌نحو شایسته و مطلوب مورد توجه و بهره قرار نگرفته است.
 
 وی افزود: با اقدامات صورت‌گرفته و مشارکت بخش خصوصی، ظرفیت پذیرش واحدهای بوم‌گردی اردکان به بیش از ۴۵۰ نفر رسیده است.
 
فرماندار اردکان اظهار داشت: حضور گردشگران، منبع پایدار و مهمی برای درآمد مردم است و حوزه گردشگری باید بیش از پیش تقویت شود.
 
مقیمی بیان داشت: گردشگری اردکان با توجه به سابقه فرهنگی شهرستان یکی از بهترین پتانسیل‌ها برای انتقال فرهنگ و هویت اردکانی است و گردشگر به‌عنوان سفیر فرهنگی، آداب و رسوم اردکانی‌ها را به تمام نقاط دنیا منتقل خواهد کرد.
 
فرماندار اردکان تصریح کرد: ایجاد اشتغال در بسیاری از صنایع دیگر، هزینه‌بر است و پرداختن به صنعت گردشگری در مقایسه با دیگر صنایع، کم‌هزینه‌تر بوده و بازدهی و درآمدزایی بیش‌تری دارد.
 
هادی مقیمی گفت: در شرایطی که درآمد نفتی کشور به واسطه دسیسه دشمنان به شدت کاهش یافته و مردم دچار تنگناهای زیادی در تأمین معیشت و زندگی روزمره خود شده‌اند؛ صنعت توریسم می‌تواند علاوه بر ارزآوری، فضاسازی‌های منفی دشمنان علیه کشور را نیز خنثی کند.
 
وی در پایان افزود: در این شرایط خاص و گذرا باید با مدیریت صحیح، سختی‌ها را پشت سر بگذاریم و با پرهیز از سخت‌گیری‌های غیرضروری در مسائل گوناگون، فضای مناسبی برای آسودگی خاطر مردم به‌وجود آوریم.
 
گفتنی است در ادامه این نشست هر یک از اعضا به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند و احکام هر یک از اعضای ستاد به آنان اعطا شد.