به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، در ابتدای این جلسه، معاون فرماندار اردکان با اشاره به بحران جدی آب در استان و به‌خصوص شهرستان اردکان، به لزوم برنامه‌ریزی کمیته‌ی بحران برای مواجهه‌ی و مناسب با این حوادث اشاره کرد و افزود: «این مسئله در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرستان بوده و باید راه‌حل مناسبی در کوتاه‌مدت یا بلندمدت برای آن پیدا کرد.»

حسن شاکر به آلودگی‌ها و خطرات ناشی از مصرف آب ناسالم اشاره کرد و گفت: «متأسفانه کشورمان در هر سال، هزینه‌های زیادی را در جهت درمان این بیماری‌ها متحمل می‌شود و باید با برنامه‌ریزی‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع و بروز بیماری‌های مربوط به آب، این هزینه‌ها را کم کرد.»

در ادامه‌ی این جلسه، نامزد، معاون اداره‌ی آب و فاضلاب شهری اردکان به ارائه‌ی گزارشی از ذخیره‌ی فعلی آب شهرستان پرداخت و بر لزوم صرفه‌جویی هرچه بیش‌تر همه‌ی دستگاه‌ها و نهادها و علی‌الخصوص مردم تأکید کرد. وی ادامه داد در صورت عدم صرفه‌جویی، مشکل قطعی آب دور از ذهن نخواهد بود.

بنا به همین گزارش، کنترل آب فضاهای سبز و استفاده از تانکرهای سیار حمل آب در زمان مواجهه با بحران از مصوبات جلسه‌ی امروز کمیته آب شهرستان بود. همچنین در پایان جلسه مقرر گردید شهرداری و دیگر نهادهای شهرستان نسبت به اطلاع‌رسانی بحران آب و نیز لزوم به‌کارگیری تمهیدات بهداشتی اقدام نمایند.

گفتنی است انجام مطالعات جامع برای طرح جداسازی کامل آب شرب و بهداشتی از دیگر مصارف از پیشنهاداتی بود که در جلسه مطرح گردید و بحث پیرامون آن به جلسات بعد موکول شد.