تجلیل از برگزیدگان المپیاد ورزشی زنان و دختران روستایی اردکان

معاون فرماندار اردکان در اختتامیه المپیاد ورزشی زنان و دختران روستایی شهرستان اردکان با تأکید بر این‌که توسعه پایدار روستایی یکی از مهم‌ترین اهداف دولت تدبیر و امید است؛ گفت: هدف از توسعه پایدار روستایی، علاوه بر تأمین نیازهای اساسی بخش روستایی، بهبود ارتقای سطح زندگی در راستای قابل زیست کردن عرصه‌های مختلف زندگی روستایی برای نسل‌های آینده است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، رقیه کرمانیان افزود: توسعه ورزش و تربیت‌بدنی یکی از اصلی‌ترین و تأثیرگذارترین عوامل تحقق این مهم است و این امر جز از طریق تسهیل و همگانی‌کردن ورزش منطبق با فرهنگ، سنن، علایق، سلیقه‌ها و آداب‌ورسوم مردم روستا ممکن نخواهد بود.

 

وی تصریح کرد: بازشناسی ریشه‌های فرهنگی ایران نشان می‌دهد که ایرانیان همواره برای تقویت جسم و روح خود با توجه به امکانات و شرایط به خلق و اجرای ورزش‌های گوناگون می‌پرداخته‌اند و این امر ریشه بازی‌های بومی محلی را در ایران غنی ساخته است.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار اردکان بیان داشت: یکی از ویژگی‌هایی که ورزش‌ها و بازی‌های بومی محلی ایرانیان را بسیار ارزشمند ساخته و آن را از سایر دنیا متمایز می‌کند؛ شکل بخشیدن به شخصیت انسانی در کنار تقویت قوای جسمانی است.

 

کرمانیان خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم که شهرستان اردکان هم در سطح ورزش قهرمانی و هم ورزش همگانی بعد از شهر یزد، رتبه اول را در استان یزد داراست و مهم‌تر اینکه بخش اعظم این امتیاز از سوی بانوان اردکانی کسب‌شده است.

 

المپیاد ورزشی زنان و دختران روستایی شهرستان اردکان در مرحله شهرستانی در سطح مسابقات بومی محلی انفرادی و گروهی در پنج رشته خونه‌بازی (لی‌لی)، دال‌پلان، دارت، گانیه و وسطی برگزار شد و برندگان مرحله شهرستانی از طرف معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار، مشاور فرماندار و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مورد تجلیل قرار گرفتند.