امام جمعه اردکان؛
به گزارش اتاق خبر اردکان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه اردکان، «سیداسماعیل شاکر اردکانی» با اشاره به اینکه انتخابات تمام می شود و عده ای به مجلس می روند، اما بدا بحال کسی که دین خود را رایگان فروخت و به خاطر نفع دیگران حرف خدا را زیر پا گذاشت و با تعصب از کسی دفاع کرد، افزود: توصیه می کنیم همان اندازه که در انتخابات به فکر پیروزی چپ و راست هستید، فکر نامه اعمالتان هم باشید که در دست راست یا چپ قرار می گیرد و فکر«اصحاب الشمال و اصحاب الیمین»سوره واقعه هم باشید؟
 
حجت السلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر درابتدای خطبه دوم با بیان بخشی از دعای عرفه به توصیه به تقوا پرداخت و گفت: سفارش می کنم ابتدا خودم و بعد همه شما را به تقوای الهی و ترس از خدا و یاد مرگ و معاد و حساب روز جزا. سید الشهدا علیه السلام در دعای عرفه می فرمایند: «اللهم اجعلنی أخشاک کأنی أراک ؛ خدایا مرا طوری قرار بده که چنان از تو بترسم که گویا تو را می بینم» و حاضر و ناظر بر اعمال و حتی نیاتم بدانم. روزی ما باید پاسخ همه اعمال و رفتار و گفتار و حتی نیات خود را بدهیم؛ بخصوص که به ایام انتخابات نزدیک می شویم؛ توصیه می کنیم مواظب دین و آخرت و پرونده اعمال خود باشید. هر سخن و پیامی که در فضای مجازی و یا جای دیگر بگویید و بنویسید در نامه اعمالتان ثبت می شود. انتخابات تمام می شود و عده ای به مجلس می روند، اما بدا بحال کسی که دین خود را رایگان فروخت و به خاطر نفع دیگران حرف خدا را زیر پا گذاشت و با تعصب از کسی دفاع کرد. توصیه می کنیم همان اندازه که در انتخابات به فکر پیروزی چپ و راست هستید، فکر نامه اعمالتان هم باشید که در دست راست یا چپ قرار می گیرد و فکر«اصحاب الشمال و اصحاب الیمین»سوره واقعه هم باشید؟
 
 
توصیه به کمک و همکاری با انجمن تازه تاسیس حمایت از بیماران سرطانی
 
امام جمعه اردکان در آغار خطبه دوم با اشاره به آغاز به کار انجمن نیکوکاری حامی بیماران نیازمند سرطانی ابراز امیدواری کرد این انجمن بتواند هم در کمک به بیماران سرطان چه مادی و چه معنوی مثل مشاوره و ایجاد روحیه موفق باشد و چه درعرصه پژوهش و پیشگیری از این مریضی سخت. مریضی سرطان هم بسیار دردناک و پر استرس است و هم پرخرج و پر هزینه. انشالله شما مردم همت کنید و با عضویت در این انجمن هم دل دردمند مریضان نیازمند را تسلا بخشید و هم انشالله تقویت این انجمن، گامی بلند باشد برای تاسیس پژوهشگاه و بیمارستان ویژه سرطان که اولا در حد توان با انجام کارهای تحقیقی جلوی پیشرفت این مریضی را بگیریند و ثانیا به مبتلایان و خانواده آنها کمک کنند.
 
 
خطیب جمعه در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در روز ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و فرا رسیدن سالروز نامه تاریخی امام راحل به گورباچف اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که آمریکایی ها با اصل اسلام مخالف هستند و نباید فریب اظهارات آنها در حمایت ار برخی فرقه ها خورد.اگر مردم با معارف اسلام ناب آشنا شوند اولین ثمره آن ایستادگی در برابر مستکبران و آمریکاست. در همین جا یاد کنیم از امام راحل که این ایام سالروز ارسال نامه تاریخی آن رهبر آزادگان به رهبر شوروی سابق است. در آن نامه امام راحل تاکید می کنند: مشکل اصلی، عدم اعتماد واقعی به خداست و گره گشای مشکلات اساسی بشر، مکتب مادی و معنوی اسلام است؛ ما هم باید اصل و اساس برایمان اسلام باشد و از جناح و گروه و کسانی دفاع کنیم که به تقویت اسلام و دین در این کشور کمک می کنند نه بی دینی و بی مبالاتی.
 
اساسا برخی ثبت نام ها به هدف تخریب و تضعیف شورای نگهبان انجام شده است
 
وی در ادامه به ثبت نام زیاد داوطلبین ورود به مجلس خبرگان و نیز مجلس شورای اسلامی در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: بنابر آمار رسمی که توسط وزیر محترم کشور اعلام شده، ثبت نام داوطلبان مجلس بیش از دو برابر شده و داوطلبان مجلس خبرگان نیز ۶۰ درصد افزایش داشته اند. اما نکته قابل تامل این است کسانی برای ثبت نام آمده اند که رد شدنشان بنابر اظهار نظر برخی مسئولین دولتی قطعی است.
 
برای مثال، کسی که ۱۲ مرتبه محکومیت قضایی دارد برای چه ثبت نام کرده است؟ یا کسی که مدرک معتبری برای شرکت در خبرگان ندارد به چه دلیل ثبت نام نموده است؟
 
همه تحلیلگران بر این موضوع اتفاق نظر دارند که یک هدف پشت پرده این کار فشار آوردن بر شورای نگهبان و بدنام کردن آن در بین مردم است.چون اگر شورای محترم نگهبان به وظایفش درست عمل کند، به طور طبیعی عده زیادی رد صلاحیت خواهند شد.لذا لازم است مردم ما هوشیاری لازم را داشته باشند و بدانند که بسیاری از این هجمه ها طراحی شده و اساسا برخی ثبت نام ها به هدف تخریب و تضعیف شورای نگهبان انجام شده است.
 
امام جمعه اردکان در خطبه اول نیز پس از توصیه به تقوا با بیان روایتی بر اهمیت عمل به وعده های فردی و بخصوص عمل به وعده هایی که مسئولین می دهند تاکید کرد.