معاون فرماندار اردکان در بازدید از هنرستان دخترانه شفق:

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردکان با بیان اینکه هنرستان هنرهای زیبای شفق این شهرستان با وجود ۸۱ هنرجو در ۲ رشته گرافیک و نقاشی در وضعیت نامناسبی به‌سر می‌برد افزود: لازم است با نگاه ویژه به این مجموعه به‌عنوان تنها هنرستان دخترانه هنری اردکان، وضعیت امکانات آن بهبود یابد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان رقیه کرمانیان با تأکید بر این‌که هنرجویان و هنرمندان روح جامعه را التیام می‌بخشند؛ رسالت هنر را تلطیف فضای جامعه و بیان دردها و مشکلات مردمی به زبان و ادبیات روز و جامعه‌پسند عنوان کرد.

 

وی با اشاره به سوابق شهرستان اردکان در علم و اندیشه و هنر، نیروی انسانی زبده و ورزیده را بالاترین افتخار و پتانسیل اردکان برشمرد و گفت: این شهرستان از دیرباز نیروهای علمی زیادی را در سطوح مختلف تحویل جامعه جهانی و ملی داده که هریک دارای نام و آوازه هستند.

 

معاون فرماندار اردکان بیان داشت: هنرمندان یکی از گروه‌های مرجع و مورداعتماد مردم هستند و به‌دلیل اثرگذاری بالای آنان در امور و مناسبت‌های مختلف باید ارج نهاده شوند.

 

کرمانیان افزود: این هنرستان با مشکلاتی نظیر فرسودگی ساختمان، نداشتن تجهیزات و امکانات کافی و نیز بیمه‌نبودن مربیان و... روبه‌روست و در تلاشیم با استفاده از توان خیران و کمک‌های دولتی، وضعیت آن را بهبود بخشیم.

 

وی تعداد جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری در شهرستان را ناکافی دانست و پیشنهاد داد با راه‌اندازی نمایشگاه آثار هنری هنرجویان این مجموعه ضمن معرفی آثار هنرمندان به جامعه، امکان استعدادیابی و جذب علاقه‌مندان به فعالیت‌های هنری فراهم شود.

 

معاون فرماندار اردکان در پایان اظهار داشت: فرمانداری اردکان حتی‌الامکان در امور آموزشی به مجموعه‌های هنری و فرهنگی کمک خواهد کرد تا با استفاده از ظرفیت‌های ایجادشده، حوزه هنری شهرستان به جایگاه واقعی خود نزدیک شود.