به گزارش روابط عمومي فرمانداري اردكان،"حسين اسماعيلي" فرماندار اردكان يك شنبه 15 تيرماه به مناسبت روز قلم با اعضاي انجمن نيستان اهل قلم شهرستان ديدار و گفتگو كرد.

حسين اسماعيلي در ابتداي اين ديدار با آرزوي قبولي طاعات و عبادات، امر نويسندگي را امري خطير و مهم دانست و گفت: نوسيندگان و ناشران نسبت به نوع كاري كه انجام مي دهند مي توانند نقشه راهي براي مسئولين شهر باشند.

وي سپس به محتوا و اساس كار نويسندگان اشاره و افزود: قطعا مقالات و نوشته ها و نقدهايي كه در چارچوب باشند، مفيد خواهند بود و بسياري از مشكلات بدين وسيله حل خواهد گشت و ما از آن استقبال مي كنيم.

در ادامه ي اين ديدار "حسن شاكر" معاون فرماندار اردكان به قداست و ارزش قلم و نوسندگان اشاره و خاطرنشان ساخت: رسالت قلم و رسالت نويسندگي بيان حقايق و واقعيت هاي جامعه و نقاط قوت و ضعف مي باشد كه نبايد با برخي تنگ نظري ها و كوته فكري ها اين رويه را به انحطاط گردانيد.

وي سپس كتاب و كتابخواني را از اموري داسنت كه كمتر بدان توجه شده و گفت: متاسفانه بدين امر در سال هاي اخير آنگونه كه مورد نظر مقام معظم رهبري بوده توجه نشده و در مواردي كتاب از قداست خود خارج شده و تجاري شده است.

سپس "نادر پيري" دبير انجمن نيستان اهل قلم، مهمترين درخواست و مشكل اين انجمن را مشكلات مالي دانست و از معاون فرماندار خواست تا در اين زمينه اين انجمن را ياري نمايد.

پيري اردكاني به عدم استقبال خوانندگان از برخي كتاب هاي نويسندگان اشاره كرد و گفت: متاسفانه در گذشته برخي به كميت كتاب ها توجه مي كردند و اين امر باعث شد استقبال مردم و همشهريان به برخي كتاب هاي ناشران اردكاني نيز كاهش يابد كه يكي از برنامه هاي اين انجمن كيفي سازي كتاب هاي نويسندگان اردكاني است.

در ادامه ي اين نشست، "مرتضي عابدي" يكي از اعضاي اين انجمن، با اشاره به استعداد نهفته ي موجود در اردكان و مردم كويرنشين، افزود: از همه ي مسئولين شهرستان تقاضا دارم با وجود استعدادهاي نهفته در جوانان شهرستان، به امر نويسندگي و گسترش آن توجه ويژه اي داشته باشند.