شهابی‌زاد:
فرماندار اردکان در نشستی با مسئولان دانشگاه و دانشکده منابع طبیعی اردکان با تقدیر از برگزاری موفقیت‌آمیز کنکور سراسری سال ۹۸ در دانشگاه اردکان گفت: امیدواریم شاهد درخشش دانش‌آموزان اردکانی در این رقابت‌ها باشیم.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان بهروز شهابی‌زاد تصریح کرد: متاسفانه آن‌چه در نظام آموزشی ما مشاهده می‌شود؛ اختلاف سرفصل‌های آموزشی با موضوعات کاربردی در محیط کار است.
 
فرماندار اردکان با بیان این‌که لزوم و اهمیت آموزش‌های مهارتی در عصر کنونی برای همه مسئولان ثابت‌شده است؛ از عملی‌نشدن این موضوع حیاتی به‌خصوص در دانشگاه‌ها انتقاد کرد و گفت: این مسئله در سال‌های آینده چالش بزرگی برای کشور خواهد شد.
 
وی افزود: تضعیف جایگاه آموزش عالی در چرخه مدیریتی کشور مایه تأسف است و باید نقش دانشجویان و مقالات دانشگاهی در مراکز تصمیم‌گیری پررنگ‌تر شود.
 
فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان با یادآوری حوادث سیل در برخی استان‌های کشور بیان داشت: اگر مطالعات علمی در قبل، هنگام و پس از بحران به‌صورت مدون وجود داشت، نحوه مواجهه و آسیب‌های ناشی از حوادث طبیعی کاهش می‌یافت و در شهرستان این آمادگی را برای شناسایی نقاط پرخطر از طریق کار علمی دانشگاه اردکان اعلام می‌کنیم.
 
در ابتدای این نشست رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه اردکان به بیان نظرات خود پرداختند. تشکیل کارگروه‌های علمی بررسی مسائل شهرستان ازجمله محیط‌زیست و تقویت ارتباطات دوسویه دانشگاه و مدیریت شهرستان، استفاده از نتایج پژوهش‌های علمی در تصمیمات دستگاه‌های مرتبط و... ازجمله موضوعات مورد بحث در این نشست بود.