به گزارش اتاق خبر اردکان به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه یزد، "علی غیاثی ندوشن" ضمن بيان اين مطلب، زمان برگزاری این جشنواره را 30 و 31 اردیبهشت سال جاری در شهرستان اردکان اعلام کرد.

وی اهداف جشنواره را معرفی مدل‌های پوشش ایرانی اسلامی، افزایش و توسعه خلاقیت و نوآوری در مد و لباس ایرانی اسلامی، ایجاد تعامل و هم‌افزایی میان طراحان، تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان، ایجاد فضای تعامل فرهنگی با محوریت پوشاک اسلامی ایرانی، هدفمند كردن اندیشه‌های نو در راستای تحقق اهداف جامعه ایرانی، سوق دادن دانشجویان به طراحی آثار مبتنی با اصول و آموزه‌های اسلامی و زمینه‌سازی جهت کار آفرینی ذکر کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: بخش‌های جشنواره را بخش لباس بانوان، طراحی و علمی تشکیل می‌دهد.

وي ادامه داد: در بخش لباس بانوان صرفاً آثار مرتبط با بانوان، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد که خود شامل سه قسمت؛ مانتو و شلوار(اجتماع)، مانتو و شلوار(مجالس) وپوشش سر(مقنعه، چادر و غيره) است.

غیاثی ندوشن خاطرنشان كرد: در بخش طراحی نیز صرفاً آثار مرتبط با بانوان مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد که خود شامل دو قسمت طراحی مانتو و شلوار(اجتماع و مجالس) و طراحی پوشش سر (مقنعه، چادر و غيره) است.

به گفته‌ي وی، در بخش علمی آثار پژوهشی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد که خود شامل دو قسمت مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویان و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کارشناسی است.

وی تاکید کرد: در تمام بخش‌های جشنواره تنها طرح‌هایی به جشنواره راه خواهند یافت که کاملاً پوشیده و متناسب با شأن والای بانوان ایرانی باشد و طرح‌ها با معرفی صاحب طرح یا صاحب امتیاز ( حقیقی یا حقوقی) ارائه شود.

غیاثی ندوشن گفت: طرح‌های پوشش سر بایستی به گونه‌ای باشد که تمام موی سر را پوشانده و بیش از گردی صورت نمایان نباشد.

وي افزود: کیفیت دوخت، تناسب جنس و رنگ پارچه‌ي انتخابی از عناصر بومی و سنتی در امتیازدهی موثر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پايان نيز گفت: پس از طی مراحل قانونی به طرح‌های منتخب، نشان شیما و گواهی مالکیت معنوی تعلق می‌گیرد.