امام جمعه اردکان: به گفته کارشناسان، طرح فاضلاب برای اردکان یک سرمایه است/ روند استعفای اعضای شورا غیرقانونی بود و بهتر بود اینکار انجام نمی شد/ در بسیاری از مسائل با فرماندار شهرستان گفت و گو داشته ام
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، حجت‌الاسلام والمسلمین "سید اسماعیل شاکر" در این دیدار با اشاره به مسائل اخیر شهرستان و صحبت‌های چندی پیش خود در نمازجمعه گفت: امروز همه مسئولین شهرستانی بر این موضوع اتفاق نظر دارند که امکان تعطیلی طرح فاضلاب شهرستان وجود ندارد و به گفته کارشناسان، این طرح سرمایه‌ای برای اردکان است؛ لذا اختلال در روند پروژه به نفع مردم نیست و باید طرح با توجه به فصل تابستان، با قدرت و قوت ادامه یابد.
وی ادامه داد: عده‌ای در رسانه‌ها و گروه‌های مجازی، علت استعفای اعضای شورای اسلامی شهر را به سخنان امام جمعه مربوط و منتسب کرده‌اند؛ در حالی که من هرگز به استعفای اعضای شورا راضی نبوده و نیستم و اگر لازم باشد این موضوع را به صورت علنی در نمازجمعه نیز اعلام خواهم کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شاکر، همچنین با انتقاد از اظهارنظرهایی در خصوص مخالفت فرماندار اردکان با صحبت‌های خود در نمازجمعه تصریح کرد: پس از نمازجمعه در چندین نوبت با فرماندار شهرستان صحبت و ملاقات داشته‌ام و در مورد بسیاری از مسائل گفت‌وگو کرده‌ایم.
امام جمعه اردکان گفت: اعتراض بنده تنها مربوط تنها به مواردی بوده است که در نمازجمعه اعلام کرده‌ام و این‌که همه چیز را به این موضوع ارتباط می‌دهند صحیح نیست.
 وی ادامه داد: شورای تأمین شهرستان یک شورای قانونی است و حتی امام جمعه نیز نباید در برابر تصمیماتش بایستد؛ لذا هیچ‌گاه راضی به هیچ کار خلاف قانونی نیستم؛ البته اعضای شورا حق دارند حقوق مردم را مطالبه کنند.
حجت‌الاسلام شاکر با بیان این‌که تأکید داشته‌ام همه مسئولین متحد شوند؛ گفت: به نظر می‌رسد با استعفای دسته جمعی اعضای شورا، مشکلات بیشتر شده است.
 وی روال استعفای اعضای شورای اسلامی شهر اردکان را غیرقانونی عنوان کرد و تصریح کرد: گرچه همه مسئولین، دغدغه‌ی حل مشکلات را دارند؛ ولی راه این نیست و تهدید به راهپیمایی و استعفای دسته‌جمعی راه صحیح رفع دغدغه‌ها نیست.
فرماندار اردکان نیز در این نشست، با اشاره به این‌که همواره عقیده داشته‌ام در بسیاری مسائل نظر امام جمعه محترم را هم جویا شوم، گفت: بسیاری از مطالباتی که توسط اعضا مطرح شده مورد نظر ما بوده و هست.
وی افزود: قراردادی در مقطع زمانی با بخش خصوصی منعقد شده و باید تا جایی که امکان دارد به دور از جنجال و هیاهو برای شهرستان و منافع آن رایزنی کنیم.
 
فرماندار اردکان: به دور از جنجال و هیاهو و بر طبق قانون از منافع شهرستان دفاع می کنیم/ از تخریب ها بر علیه خودم گذشتم
رییس شورای اسلامی شهر: طرح فاضلاب برای اردکان لازم است/ شورای شهر خود را ناظر بر اجرای قانون و مطیع آن می داند
 
"حسین اسماعیلی" با بیان این‌که فرماندار، رئیس شورای تأمین است و مصوبات را تأیید می‌کند؛ افزود: در بحث نظم و امنیت شهرستان، فرماندار پاسخگوست و همواره از خواست‌های قانونی حمایت می‌کنیم و اگر تصمیمی گرفته می‌شود، همه موظف به اجرای آن هستند.
فرماندار اردکان ادامه داد: در بحث استعفای اعضای شورا، طی نامه‌ای به رئیس شورا،‌ مواردی دال بر غیرقانونی‌بودن استعفای اعضا را اعلام کرده‌ام و خواسته ام شورا به کار خود ادامه دهد.
وی گفت: بر اساس برخی اطلاعات نادرست، حملات ناجوانمردانه‌ای علیه بنده در فضاهای مجازی صورت گرفت و تفسیرهای مختلفی از مواضع مسئولین شهرستان در جهت تخریب برخی دیگر از مسئولین صورت گرفت؛ اما مثل همیشه از آن‌ها می‌گذرم و اعلام می‌دارم که مجموعه اجرایی شهرستان در کنار شماست، اما شیوه و روش آن باید قانون‌مند باشد.
 
حسین اسماعیلی گفت: در یک‌سال اخیر بیش‌ترین تعاملات و جلسات با صنایع در خصوص عمل به تعهدات آن‌ها توسط این فرمانداری صورت گرفته است؛ اما متأسفانه عده‌ای کارهای مثبت انجام‌شده در شهرستان را برنمی‌تابند. 
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با تعامل بیشتر مجموعه شهرستان و هم‌دلی و هم‌زبانی در امور شهرستان بیش از پیش توفیق حاصل شود.
در ادامه این دیدار، رئیس شورای اسلامی شهر اردکان اجرایی‌شدن طرح فاضلاب را امری لازم برای شهر دانست و نظر تمامی اعضا را در این امر مثبت ارزیابی کرد و گفت: مطمئناً همان‌گونه که طرح فاضلاب در مرحله اجرایی‌شدن و حفاری برای مردم مشکلاتی را در برداشته، تعطیلی آن نیز مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد.
وی شورای شهر را ناظر بر اجرای قانون و مطیع آن دانست و گفت: مطمئناً اجرای قانون برای همه نهادها امری ضروری است؛ اما گاهی خواست مردم و توجه به نادیده‌گرفته‌شدن حق آن‌ها در برخی قراردادها تبعاتی را در برخواهد داشت.
"محسن ملت اردکانی" عدم تعامل مناسب صنایع با مردم شهرستان را یکی از عمده دلایل مشکلات پیش‌آمده عنوان کرد و افزود: توجه به خواست مردم در زمینه اجرای طرح فاضلاب توسط بخش خصوصی که می‌توان به ترمیم نامناسب آسفالت خیابان‌ها پس از حفاری اشاره کرد که از جمله اقداماتی است که بخش خصوصی می‌تواند با توجه بیش‌تر به آن از مشکلات و مباحث پیش‌رو جلوگیری کند.
وی هدف از استعفای دسته‌جمعی اعضای شورا را مطالبه خواست مردم عنوان نمود و افزود: مطمئناً هیچ‌یک از اعضای شورای شهر تمایلی به اختلال در طرح مهم فاضلا ب شهری ندارند؛ ولی در صورتی که حق مردم بدون کار کارشناسی در این موضوع نادیده گرفته شود؛ چنین مباحثی به قوت خود باقی خواهد ماند.
در ادامه سایر اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را اعلام داشتند.
در پایان مقرر شد متن نامه استعفا پس گرفته شود و جلسات شورای شهر اردکان روال عادی خود را طی کند و پروژه فاضلاب شهری اردکان نیز ادامه یابد.
همچنین نقطه نظرات شورا بصورت مکتوب ارائه و جلسه ای نیز با دست اندرکاران این پروژه برگزار تا موارد درخواستی منطبق بر قانون پیگیری شود.