فرماندار اردکان در نشست هماهنگی مراسم تشییع و خاک‌سپاری شهید

فرماندار اردکان با گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای دوران دفاع مقدس گفت: ایثار و فداکاری شهدا برای ما افتخار است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، 'بهروز شهابی‌زاد' در پی احراز هویت و شناسایی پیکر مطهر یکی از شهدای جاویدالاثر شهرستان اردکان، در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم استقبال، وداع و تشییع پیکر شهید اردکانی تازه تفحص‌شده افزود: انقلاب، آرامش و امنیت ما مدیون شهداست و اگر این عزیزان نبودند امروز نه از کشور خبری بود و نه امنیت داشتیم؛ پس حداقل وظیفه ما این است که به عنوان قدردانی از شهدا، این مراسم به نحو شایسته و در شأن و جایگاه شهید برگزار شود.


وی اضافه کرد: همه مردم ما قدردان ایثار و فداکاری شهدا هستند و با حضور گسترده و باشکوه خود در مراسم استقبال و تشییع پیکر شهید دیارمان قدرشناسی خود را به نمایش خواهند گذاشت.


فرماندار اردکان اظهار داشت: شهدا در زمان حیات خود تأثیرگذار بودند و امروز هم که دشمن از راه‌های مختلف مانند فشار اقتصادی و ایجاد جنگ روانی قصد نفوذ و ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد حضور شهدا در کشور ما این پیام را دارد که اگر دوباره هم به ایثار و جان فشانی نیاز باشد ملت ما بازهم این کار را انجام می‌دهد.


شهابی‌زاد در پایان تصریح کرد: حضور شهدا در این مقطع، موجب دلگرمی و ایجاد وحدت و همدلی در بین اقشار مختلف می‌شود و انگیزه دفاع از میهن را در مردم ما زنده‌تر می‌کند و این نکته را یادآوری می‌کند که ما در دوران دفاع مقدس همین آمریکا و استکبار را شکست دادیم و دوباره نیز پیروز خواهیم شد.


در این نشست که با حضور خانواده شهید شعبانعلی عبداللهی برگزار شد در خصوص برنامه‌های مراسم استقبال، وداع، تشییع و مراسم بزرگداشت این شهید گران‌قدر بحث و تصمیم‌گیری شد.

 

مراسم استقبال از شهید روحانی شعبانعلی عبدالهی سروی چاه افضل پنج‌شنبه ۶ تیرماه از ساعت ۲۱ در فرودگاه شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود. مراسم وداع با این شهید والامقام نیز روز جمعه هفتم تیرماه در محل مصلی نماز جمعه اردکان (محل نمازجمعه) پیش‌بینی شده است.

همچنین در روز شنبه هشتم تیر مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)  تشییع و خاکسپاری پیکر این شهید در زادگاهش انجام می‌شود.

عکس و خبر: احمد مهدی‌زاده/ فارس