همزمان با هفته‌ی ارتباطات، مرکز تلفن خلیج فارس در شهرستان اردکان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، آیین افتتاح این مرکز، روز پنج‌شنبه 25 اردی‌بهشت 93 و با حضور تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه اردکان، اسماعیلی فرماندار شهرستان، رضایی معاون توسعه و منابع انسانی استاندار یزد، مقوم مدیرعامل مخابرات استان، و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، میرزاده مدیر مخابرات شهرستان اردکان با اشاره به افتتاح بیش از 30 پروژه استانی با سرمایه‌گذاری بیش از 3/37 میلیارد ریال، از افتتاح 13 مورد پروژه مخابراتی در شهرستان اردکان خبر داد و اظهار امیدواری کرد با توجه به انتخاب اردکان به عنوان پایلوت شهر الکترونیک در استان، سرمایه‌گذاری‌های بیش‌تری در این شهرستان صورت گیرد.

سپس، مقوم، مدیرعامل مخابرات استان یزد با گرامی‌داشت 27 اردی‌بهشت، روز جهانی ارتباطات، به ارائه گزارشی از عملکرد مخابرات استان یزد پرداخت و گفت: ضریب نفوذ در این استان، 6/47 درصد است که این عدد، نسبت به میانگین کشوری، 11 درصد بیش‌تر است.

مدیرعامل مخابرات استان به سرمایه‌گذاری‌های مخابرات در سال قبل اشاره کرد و افزود در سال 92 تعداد 83 پروژه به مناسبت هفته ارتباطات، 55 پروژه به مناسبت هفته دولت و نیز 82 پروژه به مناسبت دهه فجر افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه اردکان نیز در سخنانی با قدردانی از مخابرات استان و شهرستان، از تجهیز برخی روستاها به اینترنت ADSL اظهار خوشحالی کرد و خاطرنشان ساخت بی‌شک فداکاری‌های جانبازان و شهدای گران‌قدر جنگ تحمیلی در به ثمر نشستن این طرح‌ها نقش مهمی داشته است.

در ادامه، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی طی تماسی تلفنی با واعظی، وزیر ارتباطات، خواستار توجه ویژه وی به بحث‌های مخابراتی استان یزد و به‌خصوص شهرستان اردکان شد.

در این تماس تلفنی، وزیر ارتباطات با اشاره به سیاست دولت تدبیرو امید مبنی بر جبران کوتاهی‌ها به خصوص در بخش ارتباطات، خاطرنشان کرد: افزایش سرعت اینترنت جزء برنامه‌های این وزارتخانه است و ما معتقدیم فضای مجازی باید در اختیار و خدمت مردم باشد.

واعظی با اشاره به پیشتازی مردم استان یزد در دینداری و قناعت تأکید کرد پهنای باند اینترنت این استان در نیمه دوم سال‌جاری افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت. وزیر ارتباطات یادآور شد: در سرمایه‌گذاری‌های سال آینده در بحث ارتباطات و مخابرات، استان یزد و شهرستان اردکان را جزء اولویت‌های توسعه‌ی مخابراتی قرار خواهیم داد.

عباسعلی رضایی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار نیز در سخنانی، از ایجاد دیتاسنتر داخلی استان خبر داد و گفت: تحقق دولت الکترونی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مورد توجه در سیاست‌های دولت است.