به گزارش روابط عمومي فرمانداري اردكان، كارگروه شهرستاني كنترل جمعيت حيوانات ناقل بيماري، 17 تيرماه با حضور "حسن شاكر" معاون فرماندار اردكان، بطور رسمي فعاليت خود را آغاز نمود.

حسن شاكر هدف از تشكيل اين كارگروه را طبق دستورالعمل هاي موجود در سطح كشور و اجراي قوانين مربوط به كنترل جمعيت حيوانات ناقل بيماري به انسان دانست و گفت: يكي از مهمترين حيواناتي كه امروزه بهداشت ما را مورد تهديد قرار داده است سگ هاي ولگرد هستند كه در گذشته به طور مستقيم  در خصوص كشتن اين حيوانات اقدام مي شده كه به نظر مي رسد اتلاف اين حيوانات بصورت بي محابا و كنترل نشده نوعي دخالت در چرخه طبيعت محسوب شده و باعث بروز ضررهايي به محيط اطراف مي شود.

معاون فرماندار اردكان با اشاره به برخي بيماري هاي خطرناكي كه از طريق سگ هاي ولگرد منتقل مي شود، خاطر نشان كرد:كنترل جمعيت سگ هاي ولگرد از طريق علمي و حساب شده، بهترين شيوه براي مقابله و پيشگيري بيماري هاي مشترك بين انسان و حيوان است.

رييس كارگروه كنترل جمعيت حيوانات ناقل بيماري به انسان، افزود: استفاده از ظرفيت بخش خصوصي از طريق  برون سپاري اين كار به پيمانكاران واجد شرايط و انجمن هاي علاقمند به حيوانات روش هاي ديگري است كه ما را در رساندن به اهداف اين كميته ياري مي رساند.

گفتني است بخشداران، شهرداران، روساي ادارات مركز بهداشت،دامپزشكي،محيط زيست،نماينده ناجا و همچنين نماينده دادستاني از اعضاي اين كارگروه هستند.