برگزاری اولین نشست ستاد بازآفرینی شهری
جلسه ستاد بازآفرینی شهری اردکان به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، شهردار اردکان و کارشناسان مرتبط در سالن شهید حنیف فرمانداری تشکیل شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی در این جلسه گفت: توسعه شهرها تأثیراتی بر بافت‌های قدیمی و نیز بافت داخل شهر گذاشته که ازجمله آن‌ها بروز مشکلاتی برای خدمات‌رسانی و نیز محدودیت‌هایی در توسعه است.
 
فرماندار اردکان هدف از تشکیل ستاد بازآفرینی را یافتن راهکارهایی برای خروج شهرها از بن‌بست توسعه و گسترش آن‌ها دانست و تصریح کرد: بافت‌های ناکارآمد شهری در این طرح شناسایی و بهسازی می‌شوند.
 
رئیس ستاد بازآفرینی پایدار شهری اردکان اظهار داشت: بافت‌های ناکارآمد میانی، محدوده‌های تاریخی، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و پهنه‌هایی با کاربری ناسازگار شهری، مناطق هدف این طرح هستند.
 
وی، توسعه همه‌جانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را از نتایج اجرای طرح دانست و بیان داشت: این ستاد، ارتقای کیفیت زندگی در محلات شهری را به عنوان هدف نهایی دنبال می‌کند.
 
مدیرکل دفتر فنی استانداری یزد نیز در این جلسه «بازآفرینی» را فرآیند توسعه همه‌جانبه محلات شهرها و بخش‌های مختلف شهر دانست که به همت دولت تدبیر و امید برای جبران اشکالات موجود در ساخت‌وسازهای شهری و رفع کمبودهای احتمالی آغاز شده است.
 
بهروز شهابی‌زاد گفت: به عنوان نمونه پروژه مسکن مهر در دولت قبل به صورت مقطعی مشکل مسکن را در برخی نقاط مرتفع نمود. این پروژه‌ها در کنار مزایایی که داشت، به علت عدم پیش‌بینی درست از زیرساخت‌های موردنیاز، امروز نقص‌های خود را آشکار ساخته است.
 
وی در توضیح این مسئله افزود: به عنوان مثال در بسیاری از مناطق مسکن مهر با مشکلاتی نظیر مدرسه، پارک و فضای سبز و... مواجه هستیم که در طرح بازآفرینی رفع این مسائل و کاستی‌ها دنبال خواهد شد.
 
شهابی‌زاد تصریح کرد: در برخی محلات شهر اردکان، موانعی برای ساخت مسکن وجود دارد یا عواملی موجب عدم رغبت برای سرمایه‌گذاری در امر مسکن شده‌اند و ستاد بازآفرینی رفع این موانع را پی‌گیری خواهد کرد.
 
مدیرکل دفتر فنی استانداری بیان داشت: کارگروهی با عنوان تسهیل‌گر، کار مطالعه و شناسایی نیازهای محلات را انجام داده و پس از طرح و تصویب در ستاد شهرستانی و استانی بازآفرینی شهری، دستگاه‌ها مکلف به اجرای مصوبات برای خدمات‌دهی بیشتر به مردم می‌شوند.
 
در ادامه این جلسه کارشناسان دفتر فنی استانداری به تشریح طرح پرداخته و به سؤالات اعضای ستاد پاسخ دادند.