فرماندار اردکان گفت: صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی از وظایف مهم مسئولان و کارمندان دولت است.

 حسین اسماعیلی روز یکشنبه گفت: ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در دو حوزه حقوق شهروندی و عفاف و حجاب بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در شهرستان از ابتدای سال شروع به فعالیت کرده و برنامه‌هایی نیز در این حوزه اجرا شده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی نظیر همایش، کارگاه آموزشی، مسابقات فرهنگی و تبلیغات محیطی و شهری در راستای تحقق بخشیدن این طرح در شهرستان انجام شده است، همچنین در این راستا، بازرسی‌های دوره‌ای مستمر و موردی از ادارات صورت گرفته است.

فرماندار اردکان با اشاره به اینکه هدف این طرح، ارائه آموزش‌های لازم جهت آگاهی‌بخشی به شهروندان در خصوص حق و حقوق شهروندی است تصریح کرد: کارمندان دولت نیز موظفند ضمن اطلاع‌رسانی این طرح، تکریم ارباب رجوع را به نحوه احسن اجرایی کنند.

اسماعیلی اظهار کرد: بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که در حوزه عفاف و حجاب به ادارات ارسال شده دستگاه‌های اجرایی موظف هستند نسبت به عملیاتی شدن آن توجه و دقت را لازم داشته باشند، درواقع هدف ابتدایی این طرح، تنظیم برآوردی از وضعیت فعلی شهرستان است.

وی با بیان این که تمام انسان‌ها دارای حقوقی هستند که خداوند آن را تعیین کرده است، افزود: تمام انسان‌ها از حقوق شهروندی برخوردارند که نظام باید برای حفظ جایگاه و شأن مردم به حقوق آن‌ها احترام بگذارد.