بهروز شهابی‌زاد فرماندار اردکان خبر داد:
فرماندار اردکان در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گفت: در سال‌های گذشته به‌واسطه ورود فن‌آوری به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، در امور مطالعه کتاب عقب‌ماندگی‌هایی ایجاد شده و بايد به دنبال فعالیت‌ها و طرح‌های كارشناسانه‌ای بود تا فرهنگ مطالعه كتاب در بين مردم جا بیفتد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، 'بهروز شهابی‌زاد' افزود: باید از علاقه‌مندی مردم به فضاهای مجازی استفاده کرد و زمینه افزایش سرانه مطالعه از طریق این فضاها را به‌وجود آورد؛ چرا که کتابخانه‌های اینترنتی اطلاعات به‌روزتری در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند.
 
وی تصريح كرد: عدم مراجعه به كتابخانه‌های عمومی را نشانه فقر فرهنگی نمی‌دانم؛ اما رونق کتابخانه ها مسلماً رشد و توسعه فرهنگی را در پی خواهد داشت.
 
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اظهار داشت: با گسترش برنامه‌های متنوع، شاد و جذاب می‌توان مردم را به سمت كتابخانه‌ها كشاند و با معرفی كتاب‌های مناسب، انگیزه و میل مطالعه را در فرد ايجاد كرد.
 
فرماندار اردکان همچنین از دهياران روستاهای فاقد کتابخانه خواست كه بر اساس نياز روستا، قفسه كتاب را برای مردم منطقه مهيا و دسترسی مردم را به کتاب تسهیل کنند.
 
وی در ادامه بیان داشت: در نظر داريم طرح اتوبوس‌کتابخانه سيار را نيز در شهر اردكان اجرا كنيم و در صورت بازدهی مناسب، این طرح را به مناطق روستايی نيز تعمیم دهیم.
 
فرماندار اردکان پیشنهاد داد در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی و ایجاد انگیزه در مردم برای مطالعه کتاب، از طریق بنرهایی در سطح شهر، کتاب مناسب برای مردم معرفی شود.
 
گفتنی است ساخت المان کتاب‌های شاخص نویسندگان بومی و ایجاد پارک‌ کتاب نیز از طرح‌هایی بود که در جهت بالابردن سرانه مطالعه در این جلسه مطرح و مورد تأیید فرماندار اردکان قرار گرفت.