در نشست شهردار و اعضای شورای شهر اردکان با فرماندار اردکان مطرح شد:
شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اردکان در نشستی با فرماندار اردکان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود در مسائل گوناگون پرداختند و بر تعاملات هرچه بیش‌تر تمام دستگاه‌ها برای خدمت به مردم تأکید کردند.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان بهروز شهابی‌زاد در این نشست پس از استماع سخنان شهردار اردکان و اعضای شورای اسلامی این شهر، با بیان این‌که لازمه پیشبرد امور، هم‌دلی در همه عرصه‌هاست افزود: در راستای خدمت به مردم آماده هرگونه تعامل، هم‌فکری و مساعدت هستیم.
 
وی با اشاره به اولویت‌های مطرح‌شده از سوی خود در مراسم معارفه به‌عنوان فرماندار اردکان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی جوانان و خانواده‌ها، قیمت مسکن است که با تصویب شورای اسلامی شهر و پی‌گیری از طریق مراجع استانی می‌توان محدوده‌هایی را به‌عنوان مسکونی تعیین و دراختیار شهروندان به‌ویژه زوج‌های جوان قرار داد.
 
فرماندار اردکان با بیان این‌که گردشگری یک صنعت پاک و یکی از ظرفیت‌های مهم اردکان است، از معطل‌گذاشتن امور فرهنگی در شهرها انتقاد کرد و افزود: نگاه غالب عمرانی و صنعتی به شهرها به‌ویژه اردکان آسیب‌های بسیار جدی‌ای به همراه خواهد داشت. وی همچنین گسترش اقدامات فرهنگی توسط شورا و شهرداری و استفاده از پتانسیل افراد اهل فرهنگ در راستای ایجاد شور و نشاط در مردم با توجه به وضعیت جامعه را ضروری دانست.
 
شهابی‌زاد، بازآفرینی شهری را ظرفیتی کمک‌کننده در احیای بافت‌های قدیمی و پتانسیلی مهم دانست و گفت: برای سال جدید و با کمک شورا از این ظرفیت قانونی نهایت استفاده را خواهیم برد.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان اظهار داشت: شهرداری‌ها در بحث اعتبارات با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و درخصوص قانون یک‌درصد فروش معادن نیز هنوز معیارهای دقیقی برای سنجش و محاسبه ارقام تعریف نشده است.
 
وی با یادآوری سابقه فرهنگی و تاریخی شهرستان اردکان، مبحث آموزش و پرورش و آموزش عالی را دو عنصر کلیدی در توسعه‌یافتگی جوامع برشمرد و آن‌گاه با اشاره به وضعیت مکانی و تعداد رشته‌های موجود در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اردکان بیان داشت: وضعیت کنونی برای شهرستانی مانند اردکان راضی‌کننده نیست.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان خاطرنشان کرد: مبحث آب شهرستان یک دغدغه اصلی و فوری است و امیدواریم در جلسه‌ای با مدیران آب استانی در خصوص میزان و نحوه تخصیص آب انتقالی به اردکان به توافقات جدیدی برسیم.
 
بهروز شهابی‌زاد در پایان گفت: بدون دخالت در وظایف شوراها از هیچ کمک و حمایتی برای پیشرفت اردکان دریغ نخواهیم کرد.
 
گفتنی است در ابتدای این دیدار هریک از حاضران به بیان دیدگاه‌های خود در مسائل گوناگون پرداختند.
 
ساخت هتل در مشهد توسط شهرداری، ساخت سیتی‌سنتر، قیمت مسکن در اردکان، طرح‌های بازآفرینی شهری، گردشگری، کاهش درآمدها و وصول شهرداری، مشکل کم‌آبی و مسئله مهاجرت، آموزش و پرورش، لزوم ساخت شهرک‌های مسکونی توسط صنایع فولادی، تأسیس باشگاه ورزشی، ادامه ساخت پارک کوهستان از طریق مساعدت همه دستگاه‌ها، رفع برخی نواقص و کاستی‌ها در سیستم اداری، موضوع خواهرخواندگی شهر اردکان، ابلاغ محدوده شهرستان و... ازجمله مسائل و موضوعاتی بود که توسط حاضران به آن‌ها اشاره شد.