شهابی‌زاد در شورای حفاظت منابع آبی استان تأکید کرد:
فرماندار اردکان در 'شورای حفاظت منابع آب استان' که به ریاست استاندار یزد برگزار شد؛ بر لزوم توجه به شرایط شهرستان‌ها در بحث خاموشی چاه‌های کشاورزی تأکید کرد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان 'بهروز شهابی‌زاد' در این نشست گفت: مسئلهٔ استفادهٔ بهینه از آب به‌عنوان موضوع حیاتی استان حائز اهمیت دوچندان است و به‌همین سبب، جلسات شورای حفاظت منابع آبی شهرستان اردکان هر ماه برگزار خواهد شد.
 
فرماندار اردکان با ارائهٔ گزارشی از وضعیت منابع آبی شهرستان افزود: مدیریت پساب صنایع به‌خصوص تولیدکنندگان فرآورده‌های کنجدی در دستور کار شهرستان است و در این‌خصوص، ضمن تخصیص بودجهٔ پژوهشی لازم، از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و کانون تفکر آب دانشگاه یزد کمک گرفته شده است.
 
وی با اشاره به طرح خاموشی چاه‌های آب کشاورزی، توجه به تفاوت نوع کشت در شهرستان‌های مختلف استان را خواستار شد و افزود: نمی‌توان روش یکسانی را در تمام نقاط استان اعمال کرد.
 
وی در تشریح این موضوع ادامه داد: محصول کشاورزی در برخی نقاط، زراعی است و کشاورزان نوع کشت را در مدت خاموشی تغییر می‌دهند؛ اما در مناطق دیگری از استان نظیر اردکان، به‌دلیل شوری هم‌زمان آب و خاک، نمک موجود در سطح خاک به ریشهٔ درختان نفوذ می‌کند و پس از پایان خاموشی و آغاز دورهٔ آبیاری، جذب ریشه شده و باعث خشک‌شدن درختان می‌شود.
 
وی با بیان این‌که لازم است شرایط خاص برخی شهرستان‌ها در تصمیمات شورا لحاظ شود؛ تصریح کرد: انتظار داریم شورای حفاظت منابع آبی استان به خواستهٔ کشاورزان اردکانی توجه کند.
 
فرماندار و رئیس شورای حفاظت منابع آبی شهرستان، بر استفادهٔ دستگاه‌های دولتی از لوازم کاهندهٔ مصرف آب و صرفه‌جویی حداقل ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل تأکید کرد و از تعیین مشوق‌هایی در این زمینه خبر داد.
 
'بهروز شهابی‌زاد' همچنین پیشنهاد داد ممنوعیت گسترش گیاهان پرآبخواه مانند چمن طبیعی در شهرداری‌ها و جای‌گزینی آن با گیاهان سازگارتر با اقلیم استان یزد مورد تصویب شورا قرار گیرد.