با حضور مقامات استانی و شهرستانی
مراسم تکریم و معارفه شهردار عقدا با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد، فرماندار اردکان و جمعی از مسئولان محلی در سالن شهدای بخشداری عقدا برگزار شد.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان محمود شاکری شمسی در این مراسم با اشاره به خدمات یک‌ساله اباذر غفوری بارجین، مهم‌ترین چالش شوراها را انتخاب شهرداری مردمی و کارآمد دانست و از حسن انتخاب شورای اسلامی شهر عقدا تقدیر کرد.
 
 
وی با بیان این‌که سیاست جوان‌گرایی، فرصت خدمت را به تفکرات و اندیشه‌های جدید می‌دهد؛ پتانسیل جوانی در کنار تجربه کار شهرداری و انگیزه را از مهم‌ترین خصوصیات «سید محمد مصطفوی» شهردار جدید عقدا برشمرد و اظهار امیدواری کرد وی با کمک همه مسئولان، کارنامه مناسبی از خود برجای بگذارد.
 
 
شاکری‌شمسی در ادامه با اشاره به تغییراتی در قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: شهرستان اردکان با تصویب این قانون متضرر شده است و شهرداری‌هایی مانند عقدا نیز با کاهش درآمد مواجه شده‌اند.
 
 
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد، مردم‌داری، قانون‌گرایی و تعامل با مسئولان را از ویژگی‌های موردانتظار از شهرداران برشمرد و گفت: تجریبات مدیران قبلی در مسائل گوناگون می‌تواند به تصمیم‌گیری مدیران جدید برای برون‌رفت از مشکلات کمک کند.
 
 
فرماندار اردکان نیز با بیان این‌که تعامل شورای اسلامی شهر و شهرداری، نهایتاً به مردم سود خواهد رساند؛ از جوان‌گرایی صورت‌گرفته در شهرداری عقدا تقدیر کرد و آن‌را نتیجه نگاه بلند اعضای شورای شهر دانست.
 
 
هادی مقیمی با اشاره به سابقه تاریخی و موقعیت جغرافیایی شهر عقدا، آن‌را دروازه ورودی استان دانست و گفت: بسترهای مناسبی برای جهش و ترقی هرچه بیش‌تر شهر عقدا فراهم است.
 
 
وی صنعت گردشگری را یک صنعت پاک و درآمدزا دانست که در شهر عقدا پتانسیل بسیار مناسبی برای کار دارد و آن‌گاه با برشمردن بناها و آثار تاریخی این شهر، پیشنهاد داد اولویت شهرداری و شورای اسلامی شهر عقدا، توسعه صنعت گردشگری قرارگیرد.
 
 
فرماندار اردکان به شرایط اقتصادی کشور و اثرات تحریم‌ها نیز اشاره کرد و بیان داشت: اقتصاد تک‌محصولی عامل بسیاری از گرفتاری‌های اقتصادی کشور است و با کاهش قابل‌ملاحظه در درآمدها، مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره‌وری باید مدنظر مدیران قرارگیرد.