نماینده مردم اردکان در دیدار با مدیرکل استاندارد:

نماینده مردم اردکان در جلسه‌ای با حضور مدیرکل استاندارد استان و معاون سیاسی فرماندار اردکان، بر تدوین سند توسعه و استانداردهای لازم برای ارتقای کیفیت فرآورده‌های کنجدی تأکید کرد.

 

محمدرضا تابش افزود: در سال‌های اخیر، تولید محصولات کنجدی در شهرستان اردکان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده کشور افزایش‌یافته است.


وی اضافه کرد: با تشکیل انجمن صنفی، خوشه فرآورده‌های کنجدی و پیگیری سازمان‌های مربوطه، شاهد روند نسبتاً خوبی در این بخش هستیم هرچند به دلیل چالش‌های اقتصادی و تلاطم ارز، مشکلاتی درزمینهٔ تأمین کنجد وارداتی ایجادشده که می‌بایست وزارت صنعت و جهاد کشاورزی، اقدامات حمایتی لازم را در این زمینه پیش‌بینی کنند.


تابش با تأکید بر برنامه‌ریزی جهت توسعه کشت این محصول در مناطق مستعد تولید کنجد در کشور عنوان داشت: اشتغال بالای این بخش در استان یزد و شهرستان اردکان، همچنین رویکرد مثبت مردم به محصولات کنجدی، لزوم افزایش کیفیت فرآورده‌های تولیدی را ضروری ساخته است و سازمان استاندارد نیز باید ضمن تعامل مؤثر با تولیدکنندگان، در جهت ارتقای سلامت محصولات تولیدی و تدوین استانداردهای لازم تلاش کند.


عضو هیئت‌امنای دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و پژوهشگاه استاندارد می‌توانند با همکاری یکدیگر در این زمینه مؤثر واقع شوند.


تابش اظهار داشت: بازاریابی محصولات کنجدی اردکان و ارتقای تکنولوژی تولید ازجمله موارد مهمی است که تولیدکنندگان و دستگاه‌های متولی مدنظر داشته باشند تا تناسب منطقی بین میزان تولید محصولات کنجدی در استان و بازار فروش آن در کشور ایجاد شود.


نماینده مردم اردکان همچنین خواستار تدوین استانداردهای لازم و سند توسعه فرآورده‌های کنجدی با محوریت شهرستان اردکان به‌عنوان خاستگاه محصولات کنجدی ایران شد.


محمدحسین ماجدی مدیرکل استاندارد استان یزد نیز در این نشست به برنامه‌های در دست اقدام برای تدوین استانداردهای لازم در تولید محصولات کنجدی اشاره کرد و در خصوص اجرایی شدن برخی از اقدامات، درخواست پیگیری و مساعدت از نماینده مردم اردکان را نمود.