با هدف دیدار با مردم و رسیدگی به مشکلات با حضور مسئولان

فرماندار اردکان روز گذشته (پنج‌شنبه) به‌اتفاق بخشدار خرانق و جمعی از رؤسای ادارات و ارگان‌های شهرستان اردکان با هدف رسیدگی به مشکلات روستائیان در روستاهای رباط پشت بادام، مغستان و ساغند حضور یافت و ضمن دیدار چهره به چهره و گفت‌وگو با مردم و جامعه محلی این روستاها، در جریان مشکلات روستائیان قرار گرفت و برای حل و رفع این مشکلات ارائه راهکار نمود.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان بهروز شهابی‌زاد در ابتدای این سفر با حضور در روستای رباط پشت بادام در نشستی که با اعضای شورای روستا، دهیار و جمعی از بزرگان محلی این منطقه انجام شد درزمینهٔ مسائلی نظیر تسریع در عملیات عمرانی ادامهٔ بلوار روستا، تعیین تکلیف اراضی واگذارشدهٔ بنیاد مسکن که اقدام به ساخت نشده، مشکلات شترداران و مراتع موجود در رباط پشت بادام، فرسودگی لوله‌های شبکهٔ آب روستا، ادامهٔ طرح‌های آبی‌خاکی و احداث گوراب و سیل‌بندهای جدید، تسریع در مرمت کاروانسرا و... خواستار پی‌گیری جدی توسط ادارات مربوطه و رسیدگی به این موضوعات و ارائه گزارش توسط ادارات و نهادها شد.

 

فرماندار در خاتمه سفر به رباط پشت بادام از پروژهٔ در حال احداث مخزن آب شرب روستا و همچنین مرمت کاروانسرای خرانق بازدید به عمل آورد. وی در این بازدیدها از امکان مساعدت و اختصاص اعتبار فوق‌العاده به پروژه مخزن آب رباط خبر داد و درزمینهٔ لزوم توزیع صحیح سود شرکت تعاونی دهیاری‌ها برای انجام فعالیت‌های عمرانی اثربخشی در روستاها به‌ویژه روستای رباط پشت بادام به‌عنوان یکی از سهام‌داران اصلی این شرکت خبر داد.

 

شهابی زاد در ادامه این بازدید با حضور در مسجد روستای مغستان با مردم این روستا دیدار و گفت‌وگو کرد. فرسودگی مخزن آب روستای مغستان، نیاز جوانان روستا به زمین ورزش مناسب، نیاز به تسهیلات مسکن جهت منازل روستایی و... از مهم‌ترین مسائل مطرح‌شده در روستای مغستان بود. در این روستا فرماندار ضمن بازدید از پروژهٔ در حال احداث پارک روستا، از یک واحد پرورش بز سانن که توسط اهالی راه‌اندازی شده بود نیز بازدید کرد.

 

در خاتمه فرماندار، بخشدار و مجموعه رؤسای ادارات با عزیمت به روستای ساغند و در دیدار صمیمانه مردم و اعضای شورای این روستا درزمینهٔ فعالیت‌های اثربخش صورت گرفته در این منطقه با حمایت سرمایه‌گذار و برنامه‌ریزی دهیاری و ادامهٔ این فعالیت‌ها نظیر احداث میدان جدید، اجرای بلوار حدفاصل بلوار ورودی و خروجی، امکان ایجاد موقعیت‌های جدید اشتغال برای بانوان روستا و...بحث و تبادل‌نظر گردید.

 

فرماندار اردکان در ابتدای سفر به این مناطق با حضور در مرکز بخش خرانق از واحد پرورش گله مادری رومانوف که با مدیریت جهاد کشاورزی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی گردیده است بازدید کرد.

 

گفتنی است روستاهای رباط پشت بادام، ساغند و مغستان از پرجمعیت‌ترین روستاهای دهستان رباطات بخش خرانق بوده که طی یک‌ساله گذشته فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی اثربخشی در آن‌ها صورت گرفته است.