فرماندار اردکان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان:

فرماندار اردکان گفت: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از صنایع مختلف در راستای رفع موانع تولید است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی اردکان با بیان اینکه در شرایط بحرانی باید از صنایعی که عامل اشتغال در جامعه هستند حمایت کرد افزود: هدف از تشکیل این نشست شناسایی مشکلات و ارائه راهکاری برای رفع موانع تولید در واحدهای صنعتی شهرستان است.


فرماندار اردکان تصریح کرد: آنچه مسلم است باید آمادگی مقابله با تکان‌های مقاومتی در حوزه صنعتی با توجه به شرایط کشور و مشکلاتی که براثر تحریم‌های خارجی به وجود خواهد آمد را داشته باشیم.


مقیمی گفت: مهم‌ترین ابزار مقابله با تکان‌ها تکیه‌بر توانایی‌های داخلی با بهره‌وری بیشتر، صرفه‌جویی در منابع، هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌ها و رفع موانع تولیدات در حوزه‌های اداری است.


وی با بیان اینکه در شهرستان اردکان واحدهای صنعتی مختلفی وجود دارند؛ افزود: لازم است که به‌طورجدی این صنایع منحصربه‌فرد در کشور را حمایت و حفظ کنیم و برای توسعه آن اقدامات لازم را انجام دهیم.


فرماندار اردکان اظهار داشت: با افزایش قیمت ارز، عمده‌ترین مشکل در حوزه فرآوری محصولات کنجدی به وجود می‌آید.


مقیمی یادآور شد: با افزایش قیمت کنجد وارداتی و با توجه به این‌که فرآورده‌های محصولات کنجدی می‌تواند جزو کالاهای اساسی و استراتژیک در صنایع غذایی شهرستان مطرح شود؛ دولت لازم است حمایت لازم را از این صنایع داشته باشد.


وی گفت: با واردات این محصول با ارز دولتی می‌توانیم این صنعت را در اردکان سرپا نگه‌داریم.


گفتنی است در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان، ۲۸ دستگاه اجرایی و واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان حضور داشتند و مشکلات خود را عنوان کردند.


در اردکان ۲۴۲ واحد صنعتی و ۷۰ واحد معدنی، مستقر است./ایرنا