فرماندار اردکان گفت: باید با حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، برای اجرای اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری تلاش کرد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، حسین اسماعیلی در دیدار با نماینده دولت در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان یزد گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی با ترسیم نقشه راه و اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت ممکن است.

 

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان، توسعه‌ی بخش کشاورزی را از بهترین راه‌کارها برای تأمین امنیت غذایی و ملی دانست و گفت: اتکای کشاورزی به مردم است و خوش‌بختانه در بخش عظیمی از کشاورزی، هیچ‌گونه وابستگی‌ای به خارج از کشور وجود ندارد و این مسئله، یک نقطه‌ی قوت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

فرماندار اردکان حمایت از بخش خصوصی را از اصلی‌ترین مؤلفه‌ها در این زمینه عنوان نمود و اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان اردکان، بخش کشاورزی منطقه به پویایی برسد. وی افزود تمام ظرفیت‌های شهرستان را در این زمینه به کار خواهیم بست.

 

در ادامه این دیدار، نماینده دولت در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان گفت: تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستان اردکان، 7/8 درصد از سرمایه صندوق استان یزد را به خود اختصاص داده‌اند.

 

«علی‌محمد مروی‌نام» با بیان این‌که تمام بهره‌برداران بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و شیلاتی می‌توانند با عضویت در این صندوق، از خدمات آن استفاده کنند؛ گفت: برخلاف صندوق استانی، در شهرستان‌ها، اشخاص حقیقی نیز می‌توانند خارج از تشکل‌های کشاورزی به عضویت این صندوق‌ها درآمده و از تسهیلات آن‌ها بهره‌مند شوند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردکان نیز با اشاره به پتانسیل‌های بالای بخش کشاورزی گفت: 8هزار هکتار باغات پسته در اردکان وجود دارد و این شهرستان از لحاظ تولید گوشت سفید، دارای رتبه‌ی دوم در استان است.

 

وطن‌خواه افزود: صنایع کنجدی موجود در شهرستان و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در جهت توسعه‌ی آن، وجود صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی را ضروری کرده است.

 

در ادامه این نشست، در خصوص راه‌کارهای حمایت بیشتر از بخش کشاورزی و فعال‌شدن این صندوق بحث و تبادل نظر شد.