جلسه شورای اداری شهرستان اردکان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، در جلسه‌ای که صبح روز شنبه 6 اردی‌بهشت در محل سالن شهید حنیف فرمانداری اردکان و با حضور محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان، اسماعیلی فرماندار اردکان و جمعی از روسای ادارات، نهادها و مراکز آموزش عالی برگزار شد، در رابطه با مباحث و مشکلات شهرستان به بحث و گفت‌وگو پرداخته شد.

در ابتدای این دیدار، حسین اسماعیلی با اشاره به لزوم داشتن برنامه‌ای مدون برای هر اداره، برنامه‌ریزی را یکی از ویژگی‌های مشخص یک مجموعه‌ی هدف‌دار نامید و گفت: ادارات و نهادهای شهرستان، قطعاً باید دارای برنامه‌ای باشند که مشخص کند در پایان سال به چه نقطه‌ای خواهند رسید. وی سپس یکی از شروط کمک و همکاری با ادارات را داشتن برنامه منسجم دانست.

فرماندار اردکان در ادامه، از برخی ادارات در زمینه‌ی بحث ارائه‌ی برنامه انتقاد کرد و گفت: متأسفانه بعضی از نهادها به جای ارائه‌ی برنامه، پروژه‌های درخواستی نهاد متبوع خود را برای فرمانداری ارسال نموده‌اند و این موضوع، به هیچ عنوان از هیچ ارگانی پذیرفته نیست.

در ادامه این جلسه، محمدرضا تابش با اشاره به نامگذاری سال 93 به عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری، عزم ملی را رابطه‌ی دوسویه‌ی حاکمیت و مردم خواند و عنوان کرد: «همین رابطه باعث شرکت پرشور مردم در انتخابات اخیر شد و این حرکت، اعتماد مردم نسبت به حاکمیت و در رأس آن، رهبری معظم انقلاب را می‌رساند.»

وی سپس به مدیریت جهادی اشاره کرد و افزود: مدیریت جهادی اهل اخلاص بودن، معامله با خدا و در گام برداشتن در جهت جلب رضایت مردم است و همه‌ی مسئولان باید با این شیوه‌ی مدیریت، انتظارات مردم در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی را فراهم آورند.

تابش با اشاره به موقعیت حساس کشور از لحاظ اقتصادی تصریح کرد: اکنون، مردم وارد فاز نظارت و ارزیابی شده‌اند و اگر دست به دست هم ندهیم؛ این احساس بر مردم حاکم خواهد شد که مجموعه حاکمیت برای خروج از بحران‌ها تلاشی نمی‌کند و عزمی برای رفع مشکلات وجود ندارد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی سپس به موضوع تورم و نقش آن در زندگی اقشار مختلف مردم اشاره کرد و افزود: 40 سال است کشور با تورم دورقمی مواجه است و پروژه‌های نیمه تمام عمرانی از دوره‌ی گذشته برای تکمیل به کل بودجه‌ی چندسال کشور نیاز دارند.

بنا به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، در انتهای این مراسم، حجت‌الاسلام حسینی به نام سال جدید اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند؛ فرهنگ بسیار مهم‌تر از اقتصاد است. امام جمعه اردکان ادامه داد: یکی از اولویت‌های همه دستگاه‌ها در شهرستان باید حفظ «امید» و جلوگیری از ایجاد «یأس و ناامیدی» در مردم باشد.