نمایندهٔ مردم اردکان در دومین مجمع سلامت شهرستان:
محمّدرضا تابش نمایندهٔ مردم اردکان در دومین مجمع سالیانهٔ سلامت شهرستان اردکان با اشاره به اهمیّت اجتماعی‌کردن سلامت در جامعه گفت: چالش‌های حوزهٔ سلامت و ضرورت ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان در جامعه می‌طلبد تا در کنار برنامه‌ریزی منسجم دستگاه‌های اجرایی، مشارکت مردم و فعّالیّت سمن‌های فعّال در این بخش نیز ساماندهی و گسترش یابد.
 
رئیس فراکسیون ورزش مجلس با تأکید بر نقش ورزش در حفظ سلامتی و پویایی مردم گفت: توزیع بودجه در این بخش با لحاظ ایجاد حدّاکثری سلامت و نشاط جامعه صورت گیرد.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین به تشریح ویژگی‌های بودجه سال ۹۸ کشور به‌خصوص در بخش بهداشت و درمان پرداخت و گفت: دستیابی جامعه به امکانات برابر درمانی و گسترش خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی ازجمله اهداف اولویّت‌داری است که همه باید در این راستا تلاش کنند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز گفت: در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، مهم‌ترین و اساسی‌ترین دستاورد نظام، امنیّت موجود در کشور است که باید پاس داشته شود.
 
میرجلیلی رشد و ارتقای حوزهٔ سلامت مردم را دومین دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی دانست و گفت: میانگین عمر مردم ۳۵ سال افزایش‌یافته و شاخص مرگ‌ومیر کودکان و زنان باردار نیز کاهش نشان می‌دهد.
 
وی با بیان این‌که یکی از پایه‌گذاران تحوّل و نوآوری در حوزهٔ سلامت کشور، «دکتر ملک‌افضلی اردکانی» بوده؛ افزود: اردکان در این حوزه شاخص‌هایی دارد که پایه‌گذار تحوّلاتی بزرگ در کشور شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: دنیا به این نتیجه رسیده است که سیستم بهداشت و درمان باید اجتماعی شود و تغییر و تحوّل پیدا کند، لذا برگزاری مجامع سلامت در شهرستان‌ها، با هدف اجتماعی‌کردن موضوع بهداشت و سلامت با جدّیّت در استان در حال پی‌گیری است.
 
شایان‌ذکر است دومین مجمع سلامت شهرستان اردکان با حضور سرپرست استانداری یزد، نمایندهٔ مردم اردکان، رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، فرماندار و جمعی از مسئولان و فعّالان حوزهٔ سلامت شهرستان اردکان در سالن شهید حنیف فرمانداری برگزار شد.
 
در پایان این نشست از چند تن از فعّالان حوزه بهداشت و سلامت شهرستان تقدیر شد.