فرماندار اردکان در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر
فرماندار اردکان گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری کشفیات مواد مخدر شامل مواد مخدر سنتی و صنعتی روان‌گردان در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزون بر ۳.۵ برابر افزایش یافته است.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، حسین اسماعیلی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر خبر از دستگیری ۲۶۹ نفر متهم و تشکیل پرونده ارجاع به مراجع قضایی داد و افزود: ۲۱۰ نفر معتاد نیز به کمپ‌های ترک اعتیاد اردکان اعزام شده‌اند.
 
وی اضافه کرد: همچنین ۱۸ نفر نیز از عاملین توزیع مواد مخدر مختلف در شهرستان اردکان دستگیر شده‌اند.
 
فرماندار اردکان در ادامه با بیان این‌که استفاده از مواد مخدر به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر نه تنها اجتماع و فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد بلکه در حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه نیز تأثیر می‌گذارد.
 
اسماعیلی هدف از برگزاری این جلسه را پیش‌گیری از اعتیاد و مبارزه با خرید و فروش مواد مخدر اعم از تولید، توزیع، خرید، فروش و استعمال آن دانست.
 
فرماندار اردکان گفت: تمرکز کلیه عملیات اجرایی، قضایی و برنامه‌های پیشگیری و آموزش عمومی و تبلیغ علیه مواد مخدر امری مهم و ضروری است. وی از مسئولان خواست همکاری و تعامل لازم را با نیروهای دخیل در این زمینه به عمل آورند.