تشکیل کمیته مشترک برای معرفی نیروهای متقاضی کار به واحدهای صنعتی - فرمانداری اردکان
فرماندار اردکان در نشست کارگروه اشتغال شهرستان بر لزوم ساماندهی وضعیت جذب نیرو در کارخانجات و صنایع شهرستان تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی گفت: به دلیل شرایط خاص واحدهای صنعتی و با توجه به تخصص و نوع کار موردنیاز، این صنایع قادر به جذب تمام نیروهای جویای کار نیستند و باید بیش از ظرفیت و تقاضای صنایع نیروی کار داشته باشیم تا بتوانند از بین متقاضیان افراد مناسب به کار گرفته شوند.
وی افزود: واحدهای صنعتی برای جذب نیروی موردنیاز خود باید نسبت به ایجاد یک دفتر مشترک اقدام کنند و با همکاری دفاتر کاریابی سوابق کاری و تخصص متقاضیان موردبررسی قرار گیرد تا نیروی کار مناسب به شرکتها معرفی شود.
فرماندار اردکان ادامه داد: این دفاتر موظف هستند کار شناسایی متقاضیان کار را انجام دهند و سپس از طریق کمیتهای متشکل از نمایندگان اداره کار، دفتر امامجمعه، دفتر نماینده مجلس و فرمانداری و با نظارت این کمیته به واحدهای صنعتی معرفی شوند.
مقیمی تصریح کرد: شرکتها، کارگاهها و کارخانجات باید ملزم شوند که افراد بومی را جذب کنند و جوانان شهرستان اردکان در اولویت استخدام آنها باشند و بهمنظور دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق کسانی که به کار گمارده شدهاند کلیه کارگاههای شهرستان هرگونه جذب نیروی جدید را صرفاً از طریق دفتر مشترک و مؤسسه کاریابی انجام دهند.
نماینده عالی دولت در شهرستان بیان داشت: به همه شرکتها ابلاغ میشود که سازمان تأمین اجتماعی بهمنظور ساماندهی مسائل اشتغال و بیکاران در شهرستان در نامنویسی افراد جدید حتماً باید فرم ثبتنام و سوابق متقاضیان کار در دفتر کاریابی به لیست بیمه شاغلان درآنواحد پیوست شده باشد.
وی افزود: باید از استخدام نیرو بهصورت خودسرانه در صنایع، شرکتها و کارگاهها جلوگیری شود تا دسترسی به آمار و اطلاعات به کار گمارده شدگان میسر شود. متقاضیان کار باید مطابق با نیاز شرکتها برای ثبتنام به دفاتر کاریابی مراجعه کنند تا پس از طی مراحل مشخص بهکارگیری شوند.
فرماندار اردکان در پایان گفت: شرکتها و صنایع همچنین موظف باشند که در صورت عدم تأمین نیروی کار متخصص خود از طریق افراد بومی برای جذب نیرو از سایر مناطق باید از طریق دفاتر کاریابی شهرستان اقدام کنند.
All material and intellectual rights of this portal belong to Yazd Governor's Office.