به‌مناسبت دهه مبارک فجر و ارتباط مستقیم با مردم:
فرماندار اردکان در نشست تریبون خدمت‌رسانی که با حضور جمع زیادی از مردم در مسجد زیرده برگزار شد؛ ضمن بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و وضعیت زیرساخت‌های شهرستان، به سؤالات مردم در حوزه‌های مختلف پاسخ داد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی تحریم‌های ظالمانه را باعث بروز فشارهای متعدد بر مردم دانست و گفت: استقلال و عدم تحمل زیاده‌خواهی‌های دشمنان هزینه دارد و مردم این هزینه‌ها را با افتخار می‌دهند.
 
وی گفت: با تلاش‌های دولت‌های مختلف و نماینده مردم اردکان و نیز همدلی و همکاری ائمه‌جمعه شهرستان، توسعه خوبی در زمینه‌های مختلف به‌وجود آمده و باید تلاش کنیم توازن در عرصه‌های گوناگون را به‌وجود آوریم.
 
فرماندار اردکان با برشمردن برخی صنایع بزرگ ایجادشده و نیز زیرساخت‌های توسعه‌یافته در شهرستان افزود: بزرگ‌ترین افتخار اردکان نیروی انسانی زبده و تحصیل‌کرده و شهدا و جانبازان سرافرازی هستند که در راه وطن و انقلاب جان‌فشانی کرده‌اند.
 
مقیمی با گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری به اتحاد، همدلی و انسجام نیاز داریم و خوش‌بختانه این روحیه در بین مسئولان شهرستان وجود دارد.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره مباحث سکونت و بومی‌بودن گفت: معتقدم این مسائل، دغدغه و مشکل همه جامعه نیست و عده معدودی برای مقاصد خاص به آن دامن می‌زنند و ازنظر مردم کارآیی و تأثیرگذاری افراد اهمیت بیش‌تری دارد.
 
هادی مقیمی به سؤالی درباره عدم توسعه زیرساخت‌ها به‌ویژه بهداشت و درمان با وجود حضور مهاجران به شهرستان نیز پاسخ داد و گفت: توسعه صنعتی شهرستان لاجرم مهاجرت را به‌دنبال خواهد داشت و ما از ۱۴ استان کشور مهاجر پذیرفته‌ایم. وی افزود: گلایه مردم به‌جاست و باید در فضایی آرام و منطقی مسئله اجرای مسئولیت‌های اجتماعی دنبال شود.
 
وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته نیازهای شهر بررسی و احصا شده؛ اظهار داشت: آمارهایی نظیر این‌که ۴۰ درصد مردم ساکن در اردکان از مهاجران هستند؛ صحیح نیست و فرهنگ شهر اردکان به‌واسطه حضور بزرگانی چون آیت‌الله خاتمی (ره) به‌قدری غنی است که می‌تواند فرهنگ سایر مهاجران را تحت تأثیر قرار دهد.
 
مقیمی درباره مباحث زیست‌محیطی گفت: اولین اتفاق پس از حضور من در فرمانداری اردکان، تعطیلی ۳ واحد آلاینده فولادی و توقف فعالیت آن‌ها به‌مدت یک‌سال بود و با پی‌گیری انجام‌شده، این واحدها موظف به صرف هزینه‌های سنگین برای رفع مشکلات زیست‌محیطی خود شدند. همچنین مرکز تحقیقات زیست‌محیطی که بیش از ۱۰ سال پیش مجوز آن صادر شده بود؛ با پی‌گیری‌های انجام‌شده در دوره این‌جانب شروع به ساخت کرد و اکنون دارای پیشرفت ۸۰ درصد است. وی مسقف‌کردن سنگ‌شکن‌ها را از دیگر اقدامات برای بهبود وضعیت هوا دانست و گفت: با این وجود، همچنان مشکلاتی وجود دارد و به همین منظور و با انتصاب مشاور محیط‌زیستی اولین جلسه کارگروه مشورتی محیط‌زیست شهرستان برای بررسی علمی و آکادمیک وضعیت هوای شهرستان و ارائه راهکارهایی برای رفع معضلات به‌زودی تشکیل خواهد شد.
 
نماینده عالی دولت در اردکان، در پاسخ به سؤال یکی از حاضران درباره جذب نیروهای بومی در واحدهای مختلف فولادی گفت: صنعت فولاد،‌ مبتنی بر تجربه است و تجربه فولاد اصفهان و سایر فولادها نشان می‌دهد که نیروهای بومی باید کار را از باتجربه‌ها فرابگیرند و سپس جای‌گزین آن‌ها در رده‌های بالای مدیریتی شوند. وی افزود: علاوه بر این در توافق‌نامه‌ای با فولادها که به تأیید امام‌جمعه و نماینده مردم نیز رسیده؛ مقرر شده جذب نیروها صرفاً از طریق آزمون و با اولویت نیروهای بومی باشد که این موضوع به‌خوبی گواه تلاش ما برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای به‌کارگیری هرچه بیش‌تر نیروهای بومی اردکان است.
 
مقیمی درباره احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مجاور نیز گفت: علی‌رغم این‌که این تصفیه‌خانه‌ها کم‌ترین میزان بوی نامطبوع را دارند؛ اما به‌دلیل حساسیت مردم، با پی‌گیری شخص بنده و همکاری شورای اسلامی شهر، ساخت این تصفیه‌خانه حداقل به ۴ کیلومتر بیرون از محدوده شهری اردکان منتقل شد.
 
فرماندار اردکان، پروژه فاضلاب شهری اردکان را اولین پروژه بیع متقابل با مشارکت بخش خصوصی دانست و اظهار داشت: با همکاری مردم و به‌ظرفیت‌رسیدن دبی، مشکل بوی نامطبوع در برخی محلات نیز برطرف خواهد شد.
 
وی به سؤال یکی از حضار درباره محدودکردن تعزیه‌خوانی در ایام سال نیز این‌گونه پاسخ داد: براساس درخواست مردمی و اعتراضات موجود درباره ایجاد سروصدا و شلوغی که از لحاظ شرعی نیز اشکال دارد، این مسئله در شورای فرهنگ عمومی به ریاست امام‌جمعه اردکان مطرح و پس از رأی‌گیری به تصویب اکثریت شورای فرهنگ به‌عنوان عالی‌ترین شورای شهرستان در حوزه فرهنگی رسیده و تعزیه‌خوانی فقط به ایام خاص محدود شده است.
 
هادی مقیمی درباره سؤالی در مورد حضور اتباع افغانی گفت: حساسیت موضوع افغانی‌ها و حضور آن‌ها در محلات شهر، فرمانداری را برای کلیدزدن بحث جابه‌جایی مهمان‌شهر مصمم‌تر کرد و این مسئله در شوراها و‌ کارگروه‌های مربوطه در شهرستان، استان و کشور به تصویب رسیده است. همچنین نقشه‌های مورد نیاز تهیه شده و به‌زودی ساخت واحدهای مسکونی اتباع افغانی با هزینه خودشان در محل جدید آغاز می‌شود.